کرونا در مترو منتظر است تا گونه‌های شما را بوسه‌باران کند

کرونا در مترو منتظر است تا گونه‌های شما را بوسه‌باران کند

پایگاه خبری گلونی محسن فراهانی: نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: روز گذشته متروی تهران شلوغ‌ترین روز کاری خود را در سال جدید با جابجایی ۲۸۸ هزار نفر پشت سرگذاشت.

این یعنی تمام. یعنی تمام آن‌چه رشته بودیم پنبه شد. آن در خانه بمانیم‌ها، آن ضدعفونی کردن‌ها، آن پوست دست خشک شدن‌ها، آن سیزده به در نرفتن‌ها یک روزه به فنا رفت.

چرا؟ چون مترو یکی از آلوده‌ترین و پرخطر‌ترین مناطق تهران است که به علت فضای بسته و تردد زیاد مسافر، به راحتی می‌تواند فرد سالم را به بیمار تبدیل کند.

کرونا در مترو

حالا هم که همه برای ما طرفدار محیط زیست شدند و از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

آنها برای رفتن به دو تا ایستگاه بالا یا پایین‌تر می‌چپند داخل یک واگن فسقلی و جوری روبه‌روی هم می‌ایستند که فقط کافی است قطار یک ترمز ساده بزند تا لب این یکی بچسبد به لپ آن یکی.

اما اگر سلامتی‌تان برای‌تان مهم است و ارزش بیشتری از منتظر ماندن برای ترمز قطار دارد، بیایید و این روزها کمی بیشتر پیاده‌روی کنید.

راستی تا به حال طولانی‌ترین مسیری که پیاده گز کردید چقدر بوده است؟ دل‌تان نمی‌خواهد در این هوای بی‌نظیر بهاری رکورد خود را ارتقا بدهید؟

شما که به هر دلیلی امنیت و آرامش خانه را رها کردید و بیرون زدید پس بیایید حداقل وارد اماکن شلوغ نشوید. مترو هم که یکی از شلوغ‌ترین و مهمترین این اماکن است.

یک هندزفری بچپانید داخل گوش‌تان. دست‌هایتان را آرام بگذارید داخل جیب شلوار، مانتو یا سویشرت‌تان و بیاندازید از یک گوشه خیابان مستقیم بروید به سمت مقصد.

در راه درخت‌های تازه جان گرفته را تماشا کنید. مغازه‌های نیمه باز را که از زیر کرکره به مشتری‌های خود خدمات می‌دهند را ببینید. اما مراقب باشید فاصله مطمئن را از دیگران حفظ کنید.

این تصاویر را همراه کنید با آهنگ‌های دلخواهی که از هندزفری گوش می‌کنید. شجریان پلی کنی. رفیقم کجایی چاوشی را گوش کنید. جان مریم زنده‌یاد محمد نوری را بگذارید روی تکرار. چه‌می‌دانم اصلاً از این بندها و باندهای جدید گوش کنید.

اما انصاف به خرج بدهید و وارد مترو نشوید. البته این‌ها در شرایطی است که شما مجبور به خروج از خانه باشید.

اگر مجبور نیستید و از خانه بیرون می‌روید که لایق همان مترویی هستید که یک مرد سیبیلو همانطور که سرفه‌های خشک می‌زند داخل قطار روبه‌روی‌تان بایستد و قطار هم هی ترمز کند. هی ترمز کند. هی ترمز کند.

پایان پیام

کد خبر : 154286 ساعت خبر : 5:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=154286
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات