کمپانی خودروسازی سایپا خیلی قبل‌تر از بنز به فکر کرونا بود

کمپانی خودروسازی سایپا خیلی قبل‌تر از بنز به فکر کرونا بود

پایگاه خبری گلونی محسن فراهانی: سه کمپانی بزرگ خودروسازی آلمانی برای تشویق مردم به رعايت فاصله اجتماعی، بطور موقت آرم‌های خود تغییر دادند. آنها جزئیات به کار رفته در لوگوی خود را از هم فاصله دادند تا به مردم یادآوری کنند باید از یکدیگر فاصله بگیریم.

کمپانی خودروسازی سایپا

تغییر لوگوی آئودی
تغییر لوگوی آئودی

به نظر شما اگر شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ ایرانی بخواهند این ایده را پیاده‌سازی کنند چه اتفاقی می‌افتد؟ اینجا باید برای‌تان چند مثال بزنم تا بیشتر وارد بحث بشوید.

مثلا شرکت خودروسازی ایران‌خودرو اگر بخواهد لوگوی خود را باز کند آن حروف کلمه «ایران خودرو» یک متر طول می‌کشند.

باید یک بنر به جای لوگو بچسبانند جلوی محصولات خود. اما انصافاً سایپا خیلی راحت می‌تواند آن چند خط نارنجی را از هم باز کند.

این توانایی را قبلاً در تولید پراید هم به اثبات رسانده است. زمانی که با یک تصادف ساده با جدول کنار خیابان کل تجهیزات به گوشه‌ای پرت می‌شوند و از هم فاصله می‌گیرند.

پراید البته خیلی خیلی پیش‌تر از این‌ها طرح فاصله گذاری اجتماعی را اجرا کرد.

در آن زمان که همه متعلقات خودرو را به عنوان آپشن محسوب کرد و فقط یک اتاق خالی به مشتری تحویل داد.

مشتری مجبور بود زه روی در را از دولت‌آباد بخرد. فندک را از چراغ برق. کفی را از ستارخان و…

این فاصله گذاری نیست پس چیست؟

تا اینجا که شوخی بود اما واقعاً چرا در کشور ما نظیر این خلاقیت‌ها کم است؟ نه اینکه کلا نباشدها. انصافاً هست. نمونه‌اش دیوار مهربانی. اما چرا کم است؟ چرا فقط از طرف مردم است؟

چرا شرکت‌های بزرگ و کمپانی‌ها دست به چنین خلاقیت‌هایی نمی‌زنند؟ آیا دلیلش همان انحصار نیست؟

شرکت‌های ایرانی خیال‌‌شان از بابت اینکه در چشم هستند راحت است. پس دلیلی هم نمی‌بینند که برای ربودن نگاه و توجه مخاطب خود را خسته کنند و وقت بگذارند تا خلاقیت به خرج بدهند.

این انحصار و تک‌صدایی لعنتی حتا تا عمق کرونا هم دست از سر ما و کشورمان برنمی‌دارد.

پایان پیام

کد خبر : 154398 ساعت خبر : ۱۰:۵۸ ق٫ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=154398

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.