کمک یونیسف به ایران برای مهار همه‌گیری ویروس کرونا

کمک یونیسف به ایران برای مهار همه‌گیری ویروس کرونا

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از یونیسف: دومین محموله کمک‌های یونیسف برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا در تاریخ ۱۵اسفند وارد ایران شد.

کمک یونیسف به ایران

این محموله برای محافظت از کادر بهداشت و درمان کشور است که این روزها شجاعانه و با جان و دل به افراد مبتلا به ویروس کرونا کمک می‌کنند.

این محموله اقلام محافظت شخصی به وزن بیش از سه تن، شامل دو نوع ماسک جراحی با فیلترینگ بالا، لباس‌های جراحی و همچنین عینک‌های جراحی است.

تمام این وسایل بنا به درخواست وزارت بهداشت و برای کمک به مبارزه با شیوع ویروس کرونا، از مرکز تدارکات جهانی یونیسف در کپنهاگ به تهران ارسال شده است.

اوایل این هفته نیز یونیسف اولین محموله تجهیزات محافظت شخصی را برای کادر بهداشت و درمان کشور به وزن بیش از یک تن وارد ایران کرده بود.

یونیسف در ارتباط مستقیم با دولت جمهوری اسلامی ایران و بخصوص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه، سازمان بهداشت جهانی (WHO)، و سایر آژانس‌های سازمان ملل در ایران است، و بر تحولات و نیازهای فوری باتوجه به شرایط حاضر نظارت دارد.

مدارس، مهدهای کودک و موسسات آموزش عالی در راستای مهار همه‌گیری تعطیل شده‌اند.

هنریتا فور مدیراجرایی یونیسف درمورد همه‌گیری جهانی ویروس کرونا گفته است: «این ویروس به سرعت درحال پخش شدن و همه‌گیری است و مهم است که تمامی منابع لازم در متوقف کردن آن به‌کار گرفته شود.

ممکن است دانش ما در مورد تأثیر ویروس بر روی کودکان یا اینکه چه تعداد ممکن است تحت تأثیر آن قرار گیرند هنوز به حد کافی نباشد، ولی می‌دانیم که نظارت و پیشگیری دقیق نکات کلیدی هستند. زمان کم است و گذر زمان به نفع ما نیست.»

ویروس کرونا از طریق تماس مستقیم، قطرات تنفسی همچون سرفه و عطسه، و تماس با سطوح آلوده به ویروس منتقل می‌شود.

در موارد حادتر، عفونت می‌تواند منجر به سینه پهلو (پنومونی یا همان عفونت ریه)، سندروم تنفس حاد، نارسائی کلیه‌ها و حتی مرگ شود.

برای جلوگیری از خطرات انتقال ویروس، همه باید:

  • دست‌ها را مرتباً با ژل ضدعفونی الکل‌دار یا آب و صابون بشویند
  • به هنگام عطسه یا سرفه جلوی دهان و بینی خود را بگیرند
  • از تماس مستقیم با کسانی که تب دارند و سرفه می‌کنند خودداری کنند
  • اگر تب دارند، سرفه می‌کنند یا مشکل تنفس دارند، کمک پزشکی بگیرند و سابقه سفرهای اخیر خود را با کارمندان بهداشت درمیان بگذارند
  • از تماس مستقیم و بدون محافظ با حیوانات زنده در بازارهای محلی خودداری کنند

پایان پیام

کد خبر : 153004 ساعت خبر : 10:38 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=153004
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات