استفاده از ماسک در کاربردها و کشورهای مختلف

استفاده از ماسک در کاربردها و کشورهای مختلف

آلودگی هوا و محیط زیست و استفاده از ماسک

به گزارش پایگاه خبری یونس شکرخواه در صفحه شخصی خود نوشت: با آلوده‌تر شدن هوای شهرها و مشکلاتی نظیر وارونگی هوا و ریزگردها، استفاده از ماسک خصوصاً در کشورهای آسیای شرقی و جنوب شرقی نظیر چین، ژاپن و کره جنوبی معنایی دیگر یافت.

استفاده از ماسک

 

شهروندان شهرهای بزرگ در این کشورها در اکثر روزهای سال ماسک بر صورت دارند و به همین دلیل این وسیله به بخشی از پوشاک و صنعت مد آنها تبدیل شده است.

استفاده معترضان از ماسک

از زورو، قهرمان کتاب جانستون مک‌کالی تا ابرقهرمانان فیلم‌های هالیوود از ماسک برای مخفی کردن هویت خود استفاده می‌کردند.

با مجهز شدن دولت‌ها به دوربین‌های امنیتی و تهیه عکس و فیلم از معترضان و شناسایی و بازداشت آنها، این‌روزها معترضان در کشورهای مختلف صورت خود را با ماسک یا پارچه می‌پوشانند.

با بالا گرفتن اعتراضات هنگ کنگ، دولت محلی این منطقه خودمختار در جنوب چین در ماه اکتبر قانون منع پوشش صورت در راهپیمایی‌‌ها را احیا کرد.

ماسک در صنعت مد و پوشاک

از ماسک‌های جراحی و تخصصی تا دست‌دوز و خانگی، ماسک صورت شاید از این پس و برای مدتی طولانی به بخشی از پوشاک روزانه ما تبدیل شود.

کمبود ماسک‌های تخصصی و نیاز ضروری کادر درمانی به آن باعث شده تا بسیاری از افراد خودشان دست به کار شوند و در خانه برای خود ماسک صورت درست کنند.

از سوی دیگر دولت‌ها هم به دلیل همین کمبود به مردم توصیه می‌کنند که خودشان با وسائلی که در خانه دارند ماسک درست کنند.

این داستان به ابتکار خانگی محدود نشده و تولیدی‌های کوچک و بزرگ پوشاک وارد عرصه تولید ماسک شده‌اند.

برخی تولیدات دیگر خود را متوقف کرده و برای کمک به کادر درمانی ماسک جراحی و پارچه‌ای تولید می‌کنند و برخی دیگر ماسک را وارد بازار مد و لباس کرده‌ و ماسک‌هایی با طراحی‌های خاص و رنگارنگ تولید می‌کنند.

از سوی دیگر در کشورهایی مانند چین تولیدی‌های ماسک‌های آلودگی هوا و ماسک‌های دوچرخه سواری و ورزشی نیز با افزودن فیلتر به محصولات خود آنها را برای مقابله با ویروس کرونا (بیماری کووید ۱۹) به بازار عرضه می‌کنند.

اگر نگاهی به اپلیکیشن‌ها و سایت‌های خرید آنلاین چینی بیندازید، در اولین نگاه متوجه می‌شوید که محبوب‌ترین و پربیننده‌ترین محصولات آنها ماسک‌هایی رنگارنگ، مبتکرانه با طراحی‌های جالب و حتی عجیب هستند.

پایان پیام

کد خبر : 160333 ساعت خبر : 10:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=160333
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات