اقتصاد ایران مزه گس می‌دهد؛ ۵ نفر از انحصار لیموشیرین و لیموترش کشور را در دست دارند

اقتصاد ایران مزه گس می‌دهد؛ ۵ نفر از انحصار لیموشیرین و لیموترش کشور را در دست دارند

پایگاه خبری گلونی محسن فراهانی: یکی از بامزه‌ترین خبرهای چند روز اخیر امروز منتشر شد. سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار اسامی ۵ نفر از انحصارگران لیمو ترش و لیموشیرین را به ما اعلام کند.

چرا بامزه‌ است؟ چون هم ترش است هم شیرین. بگذارید ماجرا را کمی بشکافیم تا مزه آن مشخص شود.

اقتصاد ایران مزه گس می‌دهد

یکم آنکه شرح وظایف سازمان تعزیرات حکومتی چیست؟ مگر شناسایی این انحصارگران وظیفه این سازمان نیست؟

یعنی دوستان نشستند در اداره پشت میز و دارند ساعت دهی نوش جان می‌کنند و منتظرند دیگرانی بروند، تلاش کنند، مشکلات را پیدا کنند، اسامی باعثان و بانیان را در یک فایل اکسل خیلی شیک و مرتب با رعایت نیم‌فاصله و همراه با آدرس منزل و محل کار و شماره تماس تایپ کنند و تحویل آن‌ها بدهند.

بعد چی؟ آن‌ها هم فایل را ارسال کنند برای نیروی انتظامی جهت بازداشت و برخورد و اعمال قانون. بعد دوستان در سازمان تعزیرات عصر خسته و کوفته بروند خانه و از چرایی اعمال نشدن تعطیل‌کاری این ماه در فیش حقوقی‌شان غر بزنند.

دوم آنکه سازمان تعزیرات انتظار دارد اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار اسامی انحصارگران را منتشر کند؟

یک درصد احتمال نمی‌دهند شاید زبانم لال یکی از آن انحصارگران خود همین اتحادیه باشد؟ نه اصلاً یکی از اعضای اتحادیه جزو انحصارگران باشد؟ نه اصلاً انحصارگران به اتحادیه فشار بیاورند و مانع این کار بشوند؟

بالاخره آن کسی که بازار میوه کشور را در دست دارد آنقدر هم قدرت دارد که روی اتحادیه طفلک فشار بیاورد و به کاری مجبورشان کند.

سوم آنکه از کجا معلوم این آماری که می‌دهند و می‌گویند پنج نفر انحصار را در دست دارند، درست باشد؟ شاید شش نفر باشند. سازمان تعزیرات فقط به همان پنج نفر رسیدگی می‌کند؟

خب به نظرتان این خبر بامزه نیست؟ ترش و شیرین نیست؟ اوضاع این روزهای بازار و اقتصاد کشورمان بدجوری مزه گس می‌دهد.

پایان پیام

کد خبر : 155242 ساعت خبر : 12:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=155242
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات