اقدامات بین المللی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده

اقدامات بین المللی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده

به گزارش پایگاه خبری گلونی از ماموریت‌های معاونت ریاست جمهوری  در امور زنان و خانواده انعکاس تحولات جامعه زنان ایران، پیشرفت‌ها و دستاوردهای آنان در فراز و نشیب‌های اجتماعی و سیاسی و ارایه تحلیلی واقع بینانه در سطح ملی و بین‌المللی است.

این ماموریت به ویژه در فراسوی مرزها با توجه به فضاسازی‌ها علیه چهره زن توانمند و حق طلب ایرانی پس از انقلاب اسلامی ضروری بوده و لازم است.

بخش‌های دولتی و غیردولتی به این موضوع توجه لازم را داشته، به نحوی که از فرصت‌های موجود برای معرفی دستاوردهای شایان آنها در ۴ دهه اخیر استفاده شود.

از مهم‌ترین زمینه‌ها به این منظور مجامع بین‌المللی هستند که به واسطه حضور مقامات دولتی، نمایندگان سازمان‌های غیردولتی و مستقل و رسانه‌ها می‌توانند و باید مورد استفاده برای اطلاع رسانی و نیز طرح دیدگاه‌های و تببین مواضع کشور قرار گیرند.

هر اجلاس بین‌المللی فرصت و حقی برای کشورها جهت طرح مطالبات و رایزنی در موضوعات مرتبط فراهم می‌کند و حق زنان ایرانی ایجاب می‌کند که از این جلسات استفاده کامل شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده طی دولت دوازدهم در ۲ و نیم سال گذشته ۱۰ سفر خارجی داشته که طی آنها حدود ۵۰ ملاقات و رایزنی با روسای جمهوری، وزیران و مقامات عالی رتبه، همچنین نمایندگان سازمان های مردمی انجام شده است.

اقدامات بین المللی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده

یکی از مجامع بین‌المللی برای زنان که در حوزه مشارکت سیاسی فعالیت می‌کند اجلاس WPL یا مجمع رهبران سیاسی زن جهان بوده و در دو سال و نیم گذشته سه اجلاس در کشورهای ایسلند، ژاپن و لیتوانی برگزار و از سوی جمهوری اسلامی ایران، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در آن شرکت کرده است.

وی با بهره‌مندی از این فرصت ضمن تبادل نظر و تجربیات، به ارایه دستاوردهای زنان ایرانی از جمله در قالب گزارش ۴۰ در ۴۰ پرداخته است. این گزارش روند تحول جامعه زنان در ایران را براساس ۴۰ شاخص طی ۴۰ سال مورد بررسی قرار داده که نشان از پیشرفت‌های قابل توجه به ویژه در سواد و تحصیلات و بهداشت و درمان دارد.

همچنین تلاش‌ها در عرصه علم و فناوری، تحولات در عرصه مدیریتی، ارتقاء کارآفرینی و مهارت‌های زندگی و خانواده در ایران از مباحث مهم مطرح در جلسات، دیدارها و رایزنی‌ها بوده است. در عین حال سفرها برای شرکت در این اجلاس همواره فرصتی برای دیدار با مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف است.

اما متاسفانه همواره طیفی سیاسی که سال‌هاست مخالف حضور و تعامل موثر ایران در مجامع بین‌المللی هستند با اتهام زنی سعی در حذف جمهوری اسلامی ایران از همه ارتباطات جهانی داشته و این گرایش علاوه بر صدماتی که به منافع کشور و نظام می زند، این سئوال را ایجاد می‌کند که “چرا”؟

شاید چون اهالی این طیف خود توانایی لازم را در این موقعیت ها را ندارند تصور می‌کنند که نمی‌شود کاری کرد، اما به هر حال این سوال باقی می‌ماند که چه کسانی می‌خواهند ایران در عرصه بین‌المللی حضور نداشته باشد تا لاجرم دشمنان قسم خورده کشور مانند اسراییل یا رقبای منطقه‌ای مانند عربستان کرسی‌های ایران را اشغال کنند.

در این حال بیان اتهامات نخ نما و پرونده سازی های کهنه متاسفانه مایه فریب ساده دلانی است که تصوری از سال‌های پرتجربه جمهوری اسلامی و توان دیپلماسی آن ندارند. ولی برای مدیران با تجربه ای که سال‌هاست کار بین‌المللی می‌کنند طرح برخی مباحث جز “عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری” تلقی نمی‌شود.

اداره کل بین‌الملل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده لازم می‌داند در پی انتشار برخی مطالب کذب که بی‌شک با هدف تشویش اذهان عمومی صورت گرفته، جدول برنامه‌ها و اقدامات ۳ سفر برای حضور در مجمع رهبران سیاسی زن را ارایه و یادآور می‌شود که این سفرها با هماهنگی و همکاری کامل وزارت امور خارجه صورت گرفته و از سفرهای پرباری بوده که برای جمهوری اسلامی ایران احترام و عزت ایجاد کرده است.

گزارش سفر به ژاپن
گزارش سفر به ژاپن
گزارش سفر به ایسلند
گزارش سفر به ایسلند
گزارش سفر به لیتوانی
گزارش سفر به لیتوانی

پایان پیام

کد خبر : 154002 ساعت خبر : 9:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=154002
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات