با انتقال ویروس کرونا به دیگران قاتل به حساب می‌آیید؛ حکم آیت‌الله سیستانی درباره کرونا

با انتقال ویروس کرونا به دیگران قاتل به حساب می‌آیید؛ حکم آیت‌الله سیستانی درباره کرونا

سایت دفتر آیت‌الله سیستانی نوشت: بر اساس فتوای آیت الله سیستانی، عدم رعایت قرنطینه و انتقال ویروس به دیگران، معادل قتل عمد محسوب می‌شود و دیه بر فرد واجب است.

آیت‌الله سیستانی در پاسخ به این سؤال که: «اگر شخصی به این بیماری مبتلا شود یا برخی از علائم مشکوک به کرونا را داشته باشد، آیا جایز است با کسانی که از وضعیت او اطلاع ندارند اختلاط کند؟ و اگر این کار را انجام داد و مسبّب انتقال ویروس شد در قبال آنان چه مسئولیتی بر عهده دارد؟»

فرمودند: «اختلاط او با دیگران به طوری که احتمال انتقال ویروس به آنان وجود داشته باشد جایز نیست، و اگر چنین کاری انجام دهد و موجب ابتلای کسانی شود که از وضعیت او اطلاع ندارند، ضامن ضررهایی است که به آنها وارد می‌شود، و اگر به همین سبب کسی براثر ابتلا به این بیماری فوت کند باید دیه‌اش را بپردازد.»

پایگاه خبری گلونی راضیه حسینی: با هم تعارف نداریم، واژه قتل ترسناک است.

خیلی از ما که احتمالاً بدون هیچ نگرانی این روزها بیرون از منزل رفته‌ایم و حتا بعضی به قول خودشان با زرنگی، مسیرهای تست علائم کرونا در جاده‌ها را دور زده و فرار کرده‌اند، فکر می‌کنیم آزارمان به یک مورچه هم نمی‌رسد چه برسد به قتل آن هم معادل عمد!

شما که علائم مشکوک به کرونا داشتید حتا بعد از بهبودی هم می‌توانید ناقل باشید.

وقتی به راحتی خارج از منزل می‌روید و مشغول تفریح هستید ممکن است مرتکب قتل شوید. به همین راحتی، باورتان می‌شود؟

با انتقال ویروس کرونا به دیگران قاتل به حساب می‌آیید

همان عزیزانی که تصمیم گرفتند برای باز کردن در حرم امام رضا ع و حضرت معصومه ع به مشت و لگد متوسل شوند ممکن است در همان حال که مشغول حیدر حیدر گفتن بودند مرتکب قتل عمد شده باشند.

معتقد باشیم یا نه، بد نیست کمی به فکر فرو رویم.

به این که واقعاً داریم چه کار می‌کنیم؟ نکند خون کسی گردن‌مان بیفتد و فرقی با قاتلینی که چاقو در قلب مقتول فرو کرده‌اند نداشته باشیم.

بهتر نیست در خانه بمانیم تا جان خود و همشهریان‌مان را حفظ کنیم و با وجدانی آسوده از این شرایط بگذریم؟

پایان پیام

کد خبر : 152706 ساعت خبر : 11:29 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=152706
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات