برای کرونا همدانی‌ ساکن تهران با مسافر غیرهمدانی چه فرقی دارد؟

برای کرونا همدانی‌ ساکن تهران با مسافر غیرهمدانی چه فرقی دارد؟

• این افراد چه گردشگر و مسافر باشند، چه از اهالی پیشین استان، ممکن است ناقل بوده باشند

پایگاه خبری گلونی فاطمه زهدی: آقای شاهرخی، استاندار همدان، بعد از توییت وزیر ارتباطات در رابطه‌ی بیشترین جذب مسافر استان همدان در ایام نوروز، مصاحبه‌ای کردند که در این مصاحبه تاکید داشتند؛ توییت آقای وزیر طبق شماره تلفن‌هایی است که از تهران به همدان سفر کرده‌اند و از اینترنت همراه استفاده می‌کنند و این آمار حدود صدهزار نفر، مسافر و یا گردشگر نیستند، در اصل همدانی‌های ساکن در تهران هستند و این روزها به دیدار خانواده‌هایشان آمده و مهمان پدر و مادر یا اقوامشان هستند.

اگر مصاحبه‌ی استاندار محترم را باور کنیم، با توجه به سخنان ایشان در ایام نوروز حدود صدهزار نفر همدانی ساکن تهران وارد استان شده‌اند.

در این مدت برخی خبرنگاران با هتل‌های شهرستان همدان تماس گرفته‌اند و بر باز بودن آنها صحه گذاشته‌‌اند که این مسئله نشان می‌دهد نه فقط هتل‌ها داوطلبانه تعطیل نکرده‌اند که مسئولان هم بی‌خبر از فعالیت‌ آن‌ها نیستند.

پس احتمالا رزرو اتاق را گذاشته‌اند برای همدانی‌هایی که پدر و مادرشان در را باز نکردند و در خانه راهشان ندادند.

تمام ویلاهای اطراف استان هم که از نظر ساخت و ساز و شماره پلاک و مدل ماشین‌ها بیشتر به شعبه دو نیاوران تهران می‌مانند، برای همدانی‌هایی است که خدایی ناکرده پدر و مادرشان را از دست داده‌اند.

برای کرونا همدانی‌ ساکن تهران با مسافر غیرهمدانی چه فرقی دارد؟

اگر به چشم و عقل خودمان اعتماد کنیم، صدهزار همدانی ساکن تهران هم که باشند و هرسال قصد سفر به همدان را داشته‌باشند، امسال به شهرشان برنگشته‌اند، چرا که خیلی‌ها گفته‌اند؛ چند ماه دلتنگی برای پدر و مادرشان را به یک عمر دلتنگی ترجیح می‌دهند.

این افراد چه گردشگر و مسافر باشند، چه از اهالی پیشین استان، ممکن است ناقل بوده باشند و می‌توان یکی از دلایل اصلی جهش تعداد مبتلایان در سه روز اول نوروز، که به ۴۶ نفر رسیده است، ورود همین افراد به همدان دانست.

چه بسا اگر این افراد گردشگر بودند، با توجه به تعطیلی پارک‌ها، موزه‌ها، بازار و همه‌ی اماکن جذب مسافر، در هتل‌ها ساکن می‌شدند و با افراد کمتری در ارتباط بودند.

اما این صدهزار مسافر تهرانی در خانه‌ی تک تک اهالی استان ساکن شده و با خانواده‌هایشان در ارتباط‌اند، طبق سخنان آقای شاهرخی این میزبانان هم اکثرا پدر و مادرهای این افراد هستند که طبیعتا از لحاظ سنی در میانگین سن بین ۴۰-۶۰ سال قرادارند.

قابل ذکر است بیشترین میزان مرگ و میر کرونا ویروس به این گروه سنی هم تعلق داشت.

پایان پیام

کد خبر : 152240 ساعت خبر : 6:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=152240
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات