دره شهر در استان ایلام دارای ۴۰۰ اثر تاریخی، باستانی و گردشگری است

دره شهر در استان ایلام دارای ۴۰۰ اثر تاریخی، باستانی و گردشگری است

به گزارش پایگاه خبری گلونی تفرج‌گاه‌ها و مقاصد گردشگری دره شهر در استان ایلام نام‌گذاری شده و برای معرفی آنها تابلوهای زیبایی نصب شده است.

این مکان‌ها که در همسایگی کبیرکوه هستند سالانه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کنند.

این شهرستان دارای بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی باستانی و گردشگری بوده که از این میزان آثار تاکنون تعداد بیش از ۱۴۵ اثر آنان ثبت ملی شده است.

یکی از مهمترین مشکلات این شهرستان در مورد گردشگری ناشناخته بودن و نبود علائم و تابلوهای معرفی است که حالا با نصب این تابلوها بخشی ار این مشکلات حل شده است.

دره‌شهر در کوهپایه‌های کبیرکوه قرار دارد و این نام به دلیل موقعیت قرارگیری شهر در ضلع شمالی یکی از تنگه‌های دشت سیمره است.

کبیرکوه در امتداد جنوبی این شهرستان قرار دارد که با پوشش جنگلی بکر و زیبا موجب شده دره‌شهر آب و هوایی مطبوع داشته باشد.

جاذبه‌های گردشگری تاریخی و باستانی شامل شهر تاریخی سیمره، پل سیمره، تنگه بهرام چوبین، تنگه یوژاندر، پشته فرهادآباد است که در کنار گردشگاه‌های سیمره و کبیرکوه فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری در این شهرستان وجود دارد.

دره شهر در استان ایلام
دره شهر در استان ایلام

بزرگ‌ترین زمین لغزش جهان در محدوده شهرستان دره‌شهر است، «زمین لغزش کبیرکوه» به شماره ۲۴۰ در تاریخ ۱۳۹۳ در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.

در شهرستان دره‌شهر تقریباً خانواده‌هایی از همه طوایف و تیره‌های قومیتی منطقه لرستان ساکن هستند، و گویش غالب مردم زبان لری است.

پایان پیام

کد خبر : 153121 ساعت خبر : 6:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=153121
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات