رعایت فاصله فیزیکی میراث ما برای آینده

رعایت فاصله فیزیکی میراث ما برای آینده

پایگاه خبری گلونی آرشین ساکی: رعایت فاصله فیزیکی یکی از موضوع‌های داغ این روزها است. فاصله‌ای که روز به روز به آن افزوده می‌شود و با این پرش‌های عجیب و غریب ویروس کرونا، اصلاً و ابداً بعید نیست بیش‌تر هم بشود.

تا جایی که به تازگی سخنی از فاصله ۸ متری هم به میان آمد.

حالا اما همه ما تازه درگیر فرهنگ‌سازی برای رعایت این فاصله شده‌ایم. کاری که باید پیش از این‌ها انجام‌ می‌دادیم و اتفاقاً باید حتی بعد از ویروس کرونا هم ادامه دهیم.

نه این‌که ۸ متر، ولی رعایت فاصله حداقل یک‌و‌نیم متری در زمانی که شرایط عادی و طبیعی باشد هم باید جز الزام روابط‌‌مان قرار بگیرد.

احتمالا پس از کرونا، این حفظ فاصله‌ها دیگر به یک عادت تبدیل شود، نه فقط برای ما، بلکه برای مردم کل جهان و احتمالاً آدم‌های صد سال بعد، دیگر به آن به چشم پدیده‌ای عادی و معمولی خواهند نگریست.

اما چرا حفظ فاصله تا همیشه الزام است؟ حتی بعد از این‌که این ویرس لعنتی شرش را کم کند؟

چون بیماری‌های واگیردار همیشه در زندگی ما بوده‌اند و از این به بعد هم خواهند بود.

مثلاً همین سرماخوردگی‌های ساده فصلی و یا آنفولانزاها، این‌ها که دیگر بنا نیست ریشه‌کن شوند، هر سال مهمان می‌شوند و در فصل‌های سرد اوج می‌گیرند.

این که حفظ فاصله‌های استاندارد از یکدیگر برای ما یک عادت شود مسلماً سبب می‌شود پیشرفت قابل توجهی در بهداشت و سلامت داشته باشیم و این شاید یکی از اثرات خوب و مثبت کرونا ویروس باشد که بسیاری از عادت‌های غلط ما را دارد دستخوش تغییرات اساسی می‌کند.

یکی از مثال‌هایی که حفظ فاصله استاندارد را نقض کرده و مانع آن می‌شود استفاده از وسایل نقلیه عمومی است.

چیزی که باید خیلی بیش‌تر از گذشته حواس‌مان به آن باشد. البته در این مورد تنها رعایت‌های فردی ما اهمیت ندارد و دولت هم باید این قضیه را مورد بررسی جدی قرار دهد.

پایان پیام

کد خبر : 160126 ساعت خبر : 7:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=160126
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات