روزنامه های امروز در بسته‌های پلاستیکی توزیع شد با کلی اما و اگر و علامت سوال

روزنامه های امروز در بسته‌های پلاستیکی توزیع شد با کلی اما و اگر و علامت سوال

پایگاه خبری گلونی محسن فراهانی: امروز بیست و سوم فروردین ماه بالاخره منع انتشار روزنامه‌های کاغذی برداشته شد و تعدادی روزنامه به روی دکه آمد اما با یک تفاوت خاص.

برخی روزنامه‌ها مانند روزنامه ایران و خراسان در اقدامی پیش‌گیرانه برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، تک‌تک روزنامه‌های خود را در بسته‌های پلاستیکی عرضه کردند.

ابتکار روزنامه های امروز

روزنامه ایران
روزنامه ایران

شکی نیست که این اقدام دوستان در جهت حفظ سلامت مخاطبان خود بوده و از این ابتکار هدف خیری را دنبال می‌کردند.

اما چند سوال برای‌مان پیش آمده که نمی‌توانیم از خیر پرسیدنش بگذریم.

آیا واقعاً این ابتکار باعث کاهش ابتلای مردم به ویروس کرونا می‌شود؟

آیا ممکن نیست آن ویروسی که قرار بود روی روزنامه بنشیند، روی پلاستیک هم بنشیند؟

آیا آسیبی که تولید و پخش این مقدار پلاستیک به محیط زیست وارد می‌کند از ابتلای ویروس کرونا کمتر است؟

اصلاً آیا در این زمینه تحقیقی به عمل آمده یا صرفاً یک ایده‌ای بوده که به نظر دست‌اندرکاران این روزنامه‌ها باحال بوده است؟

آیا ترغیب مردم به خرید روزنامه کاغذی از دکه‌ها به نوعی تشویق آن‌ها به خارج شدن از منزل نیست؟

این‌ها فقط چند سوال ابتدایی است که به ذهن ما می‌رسد؛ اما قطعاً برای تولید این مقدار پلاستیک، تحقیقات و پرس‌وجوهای بیشتری نیاز است که گویا در این مورد خیلی به آن پرداخته نشده است.

نیاز بشر محبوس در قرنطینه «خبر» است نه خبر کاغذی. روزنامه‌ها می‌توانند برای برآورده کردن این نیاز از بستر وب که مخاطبان بسیاری دارد استفاده کنند.

شاید بگویید زنده ماندن روزنامه‌های کاغذی، مشغول بودن پرسنل آن و درآمدزایی این حوزه وابسته به انتشار کاغذی و فروش در دکه‌های سراسر کشور است.

اما به گواه خود صاحبان این روزنامه‌ها در سال‌ها و ماه‌های پیش، در کشور ما فروش روزنامه اصلاً سودی ندارد و چرخ روزنامه‌ها با یارانه وزارت ارشاد می‌چرخد.

حتا برخی از مالکان این روزنامه‌ها پا را فراتر می‌گذاشتند و می‌گفتند چاپ روزنامه در این مملکت جز ضرر هیچ ندارد و ما فقط و فقط برای آگاهی بخشیدن به مردم است که این ضرر را به جان می‌خریم.

خب دوستان چه زمانی بهتر از امروز؟ جلوی این ضرر را بگیرید و به طور موقت به حوزه الکترونیک کوچ کنید. تا هم ضرر کمتری داشته باشید و هم به رسالت خود که همان آگاهی بخشیدن به مردم است عمل کرده باشید.

پایان پیام

کد خبر : 155127 ساعت خبر : 3:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=155127
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات