سوگ مجازی از حجم غم و اندوه می‌کاهد

سوگ مجازی از حجم غم و اندوه می‌کاهد

به گزارش پایگاه خبری گلونی معاونت اجتماعی شهرداری تهران از تشکیل کارگروه سوگ برای یاری خانواده‌های متوفیان کرونا خبر داد.

این روزهایی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا امکان عزاداری جمعی و حتی برگزاری مراسم تشییع جنازه برای خانواده‌هایی که عضوی از آنها درگذشته ‌است وجود ندارد.

این موضوع علاوه بر عزای درگذشته خانواده‌ها را از هم‌دردی آشنایانشان هم محروم کرده است.

از سوی دیگر در جامعه نوعی ترس و واهمه نسبت به این موضوع به وجود آمده است و خانواده درگذشتگان مبتلا به کرونا با نوعی از طرد از اجتماع روبه‌رو شده‌اند که حتی در برخی موارد خانواده‌ها از دست دادن عزیزان به خاطر ابتلاء به کرونا را پنهان می‌کنند.

حالا شهرداری تهران کارگروهی تشکیل داده است تا در این راستا خدمت‌رسانی کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در این رابطه بیان کرد: ما در پی این موضوع هستیم که ضمن آموزش نحوه مقابله درست با بیماری کرونا، شرایطی را فراهم کنیم که خانواده داغداران بتوانند از حمایت‌های روانی-اجتماعی خانوادگی، دوستانه، محلی و جامعه‌ای برخوردار باشند.

سوگ مجازی از حجم غم و اندوه می‌کاهد

جوادی یگانه با تاکید بر ضرورت حمایت و پشتیبانی از اقدامات خلاقانه مردم و جامعه مدنی برای همدردی و ترویج رفتارهای همدلانه با خانواده متوفیان گفت:

اجرای مراسم سوگواری به صورت آنلاین و با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی، تعیین یک روز برای همدردی با بازماندگان با انجام کارهای نمادینی همچون کاشت درخت، برگزاری شب شعر مجازی، اجرای کنسرت‌های آنلاین ویژه خانواده متوفیان می‌تواند از حجم غم و اندوه این افراد بکاهد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران افزود: همچنین نذر مواد ضد عفونی، ماسک و دستکش به جای خیرات متداول، تماس تلفنی مستمر با خانواده متوفیان به جای سکوت و دوری‌گزینی که می‌تواند تعبیر بی‌تفاوتی و همدلی‌نکردن از آن شود و سایر روش‌های نوآورانه‌ای که در این روزها نیز شاهد آن بوده‌ایم می‌تواند شرایط بهتری را برای این افراد فراهم کرده و از حجم غم و اندوه آنان بکاهد.

پایان پیام

کد خبر : 156525 ساعت خبر : 3:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=156525
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات