شباهت ویروس کرونا و سیل در چیست؟

شباهت ویروس کرونا و سیل در چیست؟

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از فوت ۱۲ نفر بر اثر حوادث جوی در استان‌های هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان، قم، گیلان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، مازندران، سمنان و کرمان در ۴۸ سال گذشته خبر داد.

پایگاه خبری گلونی راضیه حسینی: سازمان مدیریت بحران باز هم غافلگیر شد و مردم گرفتار.

با این اوضاع اگر از خطر کرونا جان سالم به در ببرید وارد مرحله بعدی یعنی نجات از سیل می‌شوید که این مرحله از آن‌یکی سخت‌تر هم هست، چون مسئولین ما هنوز نمی‌دانند اقدامات پیشگیرانه برای خرابی‌های کمتر سیل چیست و چگونه انجام می‌شود.

در واقع هرساله در نقاطی از ایران سیل می‌آید، خراب می‌کند و گاهی هم تلفات جانی به‌جا می‌گذارد و بعد با خیالی آسوده می‌رود.

البته سیل و ویروس کرونا شباهت‌هایی هم با هم دارند. برای نجات از هردوی آنها مردم باید هوشیار باشند و به مسئولین امیدی نداشته باشند.

شباهت ویروس کرونا و سیل

مردم باید پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی را دنبال کنند و در صورت لزوم بارو بندیل خود را جمع کنند و از منطقه پرخطر به جای امنی پناه ببرند.

همینطور که برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا مردم باید در خانه بمانند، مسافرت نروند، ماسک بدوزند، محلول ضدعفونی‌کننده تهیه کنند و…، در زمینه پیشگیری از حوادث و خرابی‌های سیل هم باید شش‌دانگ حواس‌شان به مال و جان‌شان باشد.

اگر هم خدای نکرده اتفاقی افتاد به هیچ وجه نباید مسئولین را مقصر بدانند آنها تمام تلاش خودشان را کردند ولی متأسفانه باز هم غافلگیر شدند و از سیل عقب ماندند.

مردم باید خودشان مدیریت کنند و تصمیم بگیرند در خانه بمانند تا سیل ببردشان، یا بیرون بیایند و با خطر ابتلا به کرونا مواجه شوند.

این دیگر انتظار زیادی است که بخواهیم مسئولین در چنین شرایطی اوضاع را مدیریت کنند.

نباید توقع بی‌جا از آنها داشته باشیم. همین‌که هشدارهای لازم را می‌دهند و از ما تقاضا می‌کنند مراقب خودمان باشیم خودش کار بسیار بزرگی است.

ما باید سطح توقعات‌مان را پایین بیاوریم و از مسئولین عزیز تشکر کنیم بابت هشدارها و نگرانی‌شان.

پایان پیام

کد خبر : 152292 ساعت خبر : 7:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=152292
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات