قم از کرونا تا طبیعت

قم از کرونا تا طبیعت

• هرچند این استان مرکز گسترش این ویروس در کشور بود و در روزهای ابتدایی اخبار ناگواری از این استان به ویژه شهر قم به گوش می‌رسید اما آمار روزانه ابتلا به این ویروس در قم حالا کمتر از بسیاری از استان‌ها شده است.

رضا ساکی و احمد بحری محیط‌بان اهل قم در مورد مسائل مربوط به اپیدمی ویروس کرونا گفت‌وگویی انجام دادند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی صفحه اینستاگرامی احمد بحری یکی از پیج‌های پرطرفدار محیط زیستی اینستاگرام است و فعالیت کاری و حتی شخصی او را تعداد زیادی دنبال می‌کنند.

احمد بحری وضعیت استان قم در حال حاضر را مناسب‌تر از چند روز گذشته می‌داند. طبق مشاهدات او شهرها و جاده‌های قم بسیار خلوت شده است و مردم نسب به هفته‌های قبل با آگاهی بیشتری با این ویروس روبه‌رو می‌شوند.

قم از کرونا تا طبیعت

بحری همچنین این تغییرات مثبت را حتی در روش خرید مردن قمی‌ها هم مشاهده کرده است.

مروم قم دیگر کمتر از فروشگاه‌ها و هایپرها خرید می‌کنند.

این کار دو دلیل مشخص دارد که آگاهی مردم قم را نشان می‌دهد.

نخست اینکه فروشگاه‌های بزرگ یکی از پرخطرترین مکان‌های انتقال این ویروس هستند و از روزهای ابتدایی ورود این ویروس کارشناسان توصیه می‌کردن به دلیل تجمع زیاد، خرید از هایپرها محدود شود.

دلیل دوم هم این است که در این وضعیت کسادی بازار، مردم با خرید از مغازه‌های محلی باعث می‌شوند آنها نیز زیان بیشتری نکنند و دخل‌شان بچرخد.

هرچند این استان مرکز گسترش این ویروس در کشور بود و در روزهای ابتدایی اخبار ناگواری از این استان به ویژه شهر قم به گوش می‌رسید اما آمار روزانه ابتلا به این ویروس در قم حالا کمتر از بسیاری از استان‌ها شده است.
پایان پیام

کد خبر : 151901 ساعت خبر : 9:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=151901
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات