مردم در سیزده به در کاری کردند کارستان

مردم در سیزده به در کاری کردند کارستان

پایگاه خبری گلونی محمد پورخداداد: روز سیزده‌به‌در امسال روز غریبی بود. در بدترین و بحرانی‌ترین روزهای کشور هم مردم این آیین را به جا می‌آوردند. حتی طوفان و سیل هم مانع آنها برای رفتن به طبیعت نمی‌شد.

 مردم در سیزده به در چه کردند؟

ولی امسال بنا بر وضعیت بحرانی این روزها و اپیدمی ویروس کرونا، مردم ترجیح دادند در خانه بمانند.

در همان ابتدا که محدودیت‌هایی برای رفت‌وآمد در سراسر کشور توسط ستاد مبارزه با ویروس کرونا اعمال شده بود، همواره آنها سیبل انتقادات بودند.

متهم بودند که توصیه‌ها را گوش نمی‌کنند و خود و دیگران را در معرض ابتلا به این ویروس قرار می‌دهند.

شاید به‌طور عمد این نکته گفته نمی‌شد که وقتی جاده‌ها باز است، خیابان‌ها محدودیتی ندارند، ادارات و شرکت‌های دولتی و خصوصی مشغول کار هستند، توقع بیجایی است که بخواهیم مردم در خانه بمانند.

اما هرچه طرح قرنطینه یا به قول دولتی‌ها جداسازی اجتماعی توسط خود دولت جدی‌تر گرفته شد، دیدیم که مشکل از سوی مردم نبوده است.

آنها در خانه ماندند و جاده‌ها خلوت شد. هیج مقاومتی از سوی مردم انجام نشد. در حالی که رفت‌وآمد در خیابان‌‌ها و اماکن عمومی محدودیت ندارد، اما می‌بینیم که خیابان‌ها تقریبا خالی از جمعیت است.

اوج این حرکت مردمی را دیدیم. در بسیاری از شهرها به‌ویژه شهرستان‌های نه‌چندان بزرگ علی‌رغم بسته بودن پارک‌ها و بوستان‌ها به راحتی امکان بیرون رفتن و پهن کردن بساط سیزده‌به‌در وجود داشت.

ولی گزارش‌ها نشان می‌دهد که در سراسر کشور مردم در خانه ماندند و جانب احتیاط را نگه داشتند.

حالا آنها کاری که باید انجام دهند را کرده‌اند و باعث شده‌اند دیگر بهانه‌ای برای کم‌کاری و سهل‌انگاری دولتمردان باقی نماند.

پایان پیام

کد خبر : 153970 ساعت خبر : 5:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=153970
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات