نامه مردم خرم آباد به استاندار استان لرستان و هشدار درباره شیوع کرونا

مطالبه جمعی از تشکل‌های مردم‌نهاد شهرستان خرم‌آباد از استاندار لرستان. نامه مردم خرم آباد به استاندار استان لرستان و درباره شیوع کرونا

تردد خودروهای غیربومی از کمربندی شهرها صورت گیرد!

هشدار فاجعه انسانی!

توضیح: عکس خبر قدیمی است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی جمعی از تشکل‌های مردم‌نهاد شهرستان خرم‌آباد با صدور بیانیه‌ای نسبت به تردد زیاد خودروهای غیربومی استان به ویژه تردد اینگونه خودروها در سطح شهر خرم‌آباد هشدار داده‌اند.

نامه مردم خرم آباد

این بیانیه خطاب به استاندار لرستان، دکتر سیدموسی خادمی تهیه شده است و تاریخ آن ۲ فروردین‌ماه ۹۹ است؛

بخوانید:

جناب آقای استاندار؛

با سلام و تبریک سال نو.

با عنایت به اینکه بیماری مهلک کرونا، چندی است کشور ما را به شدت درگیر خود کرده و در داخل استان لرستان نیز جان‌باختگانی داشته است شهروندان سعی می‌کنند با رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه کردن خود در منازل، تا حد امکان روند انتقال این ویروس خطرناک را کنترل کنند.

ولی متأسفانه وضع موجود حکایت از آن دارد که تصمیمات اجرایی مسئولان، به رغم کوشش‌هایی که می‌نمایند از انسجام و توجه کافی در زمینه‌های مختلف برای برخورد با این بحران، چندان جدی نیست.

از جمله: به خاطر تعطیلات نوروزی، تردد ماشین‌های غیربومی و حتی ماندگاری آنها در داخل استان به خصوص در خرم‌آباد، زیاد شده و کنترل مناسبی بر ورود این وسایل نقلیه صورت نمی‌گیرد؛ در صورتی که باید تردد به مسیر کمربندی شهرها هدایت شود و نه داخل شهرها.

بنابراین، بیم آن می‌رود که این مسافران به عنوان ناقل، ویروس کرونا را به شدت تکثیر نمایند.

لذا، ما جمعی از تشکل‌های مردم‌نهاد به عنوان یک مطالبه مردمی، هشدار می‌دهیم که اگر از طرف نهادهای تأمین کنترل، اقدام‌های جدی و فوری در زمینه‌های گوناگون، عملی نشود با توجه به کمبود امکانات و زیرساخت‌های لازم در استان، فاجعه انسانی به وجود خواهد آمد.

بنابراین، از جنابعالی به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی استان درخواست می‌کنیم برای جلوگیری از این فاجعه انسانی، دستور اقدامات لازم را صادر فرمایید.

با سپاس.

اسامی جمعی از تشکل‌های مردم‌نهاد:

یاران سبز لرستان، جامعه‌شناسی لرستان، طلایه‌داران زاگرس، ام اس و صرع خرم‌آباد، پایان کارتن خوابی، خانه گردشگری خرم‌آباد، تعامل و توسعه، خرم‌آباد رویش دوباره (خرد)، شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های شهرستان، ویرداران، لرستانی‌های مقیم تهران، کوشاسبز پایدار، حمایت از منابع طبیعی و بلوط چگنی، فرهنگ شهروندی، صیانت از بام خرم‌آباد، همدلان، مهرامین، دستهای مهربانی، هرنگ.

۲ فروردین‌ماه ۱۳۹۹

پایان پیام

کد خبر : 151926 ساعت خبر : 12:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=151926
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات