نظر مردم در مورد کرونا گویا کمی با نظر دولت تفاوت دارد

نظر مردم در مورد کرونا گویا کمی با نظر دولت تفاوت دارد

به گزارش پایگاه خبری گلونی معاونت امور اجتماعی شهرداری تهران یک نظرسنجی در مورد عوارض اجتماعی اپیدمی ویروس کرونا انجام داده است. سوالات این نظرسنجی را به صورت تلفنی از هزار نفر شهروند تهرانی پرسیده‌اند.

هرچند نتیجه در این جامعه آماری اندک نمی‌تواند قابل استناد باشد ولی همین نتیجه هم می‌تواند بسیاری از موضوعات مربوط به این وضعیت بحرانی را روشن کند.

نتیجه سوالات تقریباً قابل پیش‌بینی هستند ولی درصدهای اعلام شده شامل نکات جالب توجهی هستند.

مثلاً سوال شده است آیا ترجیح می‌دهید مردم به سر کار خود برگردند یا تعطیلی ادامه داشته باشد؟

نظر مردم در مورد کرونا

بیش از ۷۵ درصد این جامعه آماری خواهان تعطیلی مشاغل و در خانه ماندن هستند.

درصد بالایی که نشان می‌دهد تصمیم بازگشائی زودهنگام مشاغل به ‌وسیله دولت مخالف نظر مردم است.

بیشترین دلیل این مخالفت هم به این برمی‌گردد که مردم در این مدت با روش‌های انتقال و راه‌های پیشگیری آشنا شده‌اند و می‌دانند تنها راه کنونی در سراسر جهان حتی کشورهای پیشرفته قرنطینه شهرها و جداسازی فیزیکی به معنای اصلی کلمه است.

آنها نگرانند. اخباری مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی رفتن به مراکز پزشکی در همین چند روز ابتدایی پس از تعطیلات مردم را نگران کرده است.

امیدواری‌های مسئولان و آمارهای گاه سردرگم وزارت بهداشت در مورد کنترل این ویروس در کشور هم این نگرانی را برطرف نکرده است.

مشکلات اقتصادی دولت و ترس از رکودی بیشتر از گذشته در بازارهای مالی، دلیل این بازگشایی مشاغل بوده است و مردم هم به ناچار به سر کار خود بازگشته‌اند.

باید منتظر ماند و دید این اقدام دولت همزمان می‌تواند اقتصاد و بودجه کشور را نجات دهد و هم اپیدمی ویروس کرونا را کنترل کند یا خیر.

پایان پیام

کد خبر : 155148 ساعت خبر : 7:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=155148
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات