کمک دو هزار دلاری دولت کانادا به مردم این کشور یک مقدار خالی‌بندی داشت

کمک دو هزار دلاری دولت کانادا به مردم این کشور یک مقدار خالی‌بندی داشت

پایگاه خبری گلونی محسن فراهانی: پسرعمه عزیزم ساعت شش صبح ویدیویی را برایم ارسال کرد که زیرش نوشته شده بود: همین‌قدر که این‌ها خوشبخت هستن، ما بدبخت هستیم.

کمک دو هزار دلاری دولت کانادا

ویدئویی که به عنوان کمک دو هزار دلاری دولت کانادا منتشر شده است

ویدیو را باز کردم. مردی ساکن کانادا در حال فیلم گرفتن از یک سری اقلام خوراکی است و می‌گوید دولت کانادا برای تک‌تک کانادایی‌ها این اقلام را ارسال کرده و به حساب هر فردی که در کانادا زندگی می‌کند هم دو هزار دلار واریز کرده است.

تازه این کمک‌ها تا چهار ماه هم قابل تمدید است و در صورت ادامه شرایط قرنطینگی دولت کانادا واریز این مبالغ را ادامه می‌دهد.

از آن‌جایی که از روحیه مرغ همسایه غاز است و باور قلبی برخی هم‌وطنان بر اینکه ما بدبختیم خبر داشتم احتمال می‌دادم این فیلم کوتاه فضای مجازی را پر کند.

بله. همین‌طور هم شد. تلگرام را باز کردم. اکثر کانال‌ها آن فیلم را منتشر کرده بودند و با مقایسه شرایط کانادا و ایران نتیجه گرفته بودند که ما بدبختیم.

اینستاگرام را باز کردم و دیدم خیلی‌ها این فیلم را استوری و پست گذاشتند و نتیجه گرفتند که کانادایی‌ها چقدر خوشبخت هستند و ما چقدر بدبخت هستیم.

برخی سلبریتی‌ها هم آن را منتشر کردند و به طور غیرمستقیم یادآوری کردند که آی ملت ایران ببینید چقدر شما بدبخت هستید.

آن فیلم بارها و بارها منتشر شد و میلیون‌ها بار توسط ایرانی‌ها دیده شد. حتا برخی شرکت‌های مهاجرتی آن را سند قرار دادند و برای کار خود تبلیغ کردند.

آن‌ها به طور غیرمستقیم گفتند اگر می‌خواهید از بدبختی خارج شوید و مثل این مرد ایرانی در کانادا به خوشبختی برسید با ما قرارداد ببندید.

اما حقیقت چه بود؟

از همان ابتدای انتشار این ویدیو ایرانی‌های دیگر مقیم کانادا صحت اطلاعات ارائه شده در فیلم را رد کردند تا اینکه بالاخره مشخص شد آن اقلام خوراکی را ایرانی‌های ثروتمند کانادا صرفاً برای کمک به هموطنان نیازمند خود ارسال کرده بودند.

آن دو هزار دلار هم دولت کانادا فقط و فقط برای افراد نیازمند و محرومی واریز کرده بود که چند هفته بود بی‌کار بودند و هیچ درآمدی نداشتند. نه تمام سی و هشت میلیون نفر کانادایی.

هرچند برای بسیاری از اهالی رسانه از همان ابتدا مشخص بود که نمی‌توان به گفته‌های این فیلم اعتماد کرد اما بسیاری از مردم با ذوق و شوق آن را برای یکدیگر ارسال می‌کردند.

چرا؟ چون یک باوری در ذهن ایرانی‌ها شکل گرفته که دنیا در رفاه و آسایش مطلق غوطه‌ور است و خودش در کنج بدبختی و سیاهی و ظلمت اسیر است.

پس هنگامی که این فیلم‌ها را می‌بینند با جان و دل آن را می‌پذیرند و هرگونه شک و شبهه‌ای را به خود راه نمی‌دهند.

حالا همه دارند این ویدیو را تکذیب می‌کنند اما به نظرتان این تکذیب‌ها سودی دارد؟ خیر. آن فیلم تاثیرش را روی روح و روان ایرانی‌ها گذاشت.

آن‌ها حالا بیش از پیش باور دارند که در بدبخت‌ترین حالت ممکن زندگی می‌کنند و اگر در کانادا بودند هرروز خوشبختی را سر می‌کشیدند.

اگر ما ذره‌ای هم بدبخت باشیم به خاطر نگرفتن نیم کیلو عدس و لوبیا نیست. بلکه به خاطر نداشتن سواد رسانه‌ای است.

رشته‌توئیت زیر را از مجله ایرانیان مقیم کانادا بخوانید:

پایان پیام

کد خبر : 155273 ساعت خبر : 5:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=155273
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات