کنسرت های آنلاین و ایده‌ای که از روزبه نعمت‌اللهی به سرقت رفت

کنسرت های آنلاین و ایده‌ای که از روزبه نعمت‌اللهی به سرقت رفت

به گزارش پایگاه خبری گلونی تسنیم نوشت: کنسرت‌های آنلاین شهرداری در حال حاضی یکی از مکان‌های مهم در جهت شبوع ویروس کرونا به شمار می‌روند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که برای هر اجرا حدود ۱۰۰ تن در سالن همایش‌های برج میلاد جمع می‌شوند و این مسئله زمینه شیوع بیشتر کرونا را در جامعه فراهم کرده است.

اما این تمام حاشیه‌های این اجراها نیست؛ مسدود شدن سایتِ پخش مستقیم و ناتوانیِ تیم اجرایی از دیگر نکات منفیِ بزنامه نوروزی شهرداری است.

حالا حاشیه تازه‌تری گریبان “نوروزخانه” شهرداری تهران را گرفته است و آن اینکه روزبه نعمت‌اللهی مدعی شده که این رویداد ایده‌ی او بوده است.

کنسرت های آنلاین و ایده‌ای که از روزبه نعمت‌اللهی به سرقت رفت

اسفند ماه امسال بود که روزبه نعمت اللهی با انتشار ویدئویی در صفحات شخصی خود از طرحی خبر داد که قرار است با همکاری برج میلاد در ایام نوروز اجرایی شود.

کنسرت‌هایی که در سالن خالی برج میلاد با حضور ارکستر کامل اجرا و از طریق قابلیت لایو اینستاگرام برای مخاطبان موسیقی به صورت زنده پخش می‌شد.

 ۲۴ اسفند ۱۳۹۸، روزبه نعمت‌اللهی خواننده موسیقی پاپ کشورمان، کنسرت آنلاینش را برگزار کرد.

این کنسرت بیش از ۶۰ هزار بیننده در صفحات شحضی نعمت‌اللهی، ۱۱۰ هزار نفر بیننده در صفحه رامبد جوان و ۳۵ هزار نفر بیننده در صفحه آپارات داشت که در نوع خودش رکوردی جالب توجه بود.

حالا شهرداری تهران خودش مجری این طرح شده و همین امر اعتراض نعمت‌الهی را در پی داشت.

نعمت اللهی با انتشار توئیتی مدعی شد که ایده‌اش را شهرداری تهران سرقت کرده است.

او خطاب به معاون شهردار تهران نوشت: ای کاش برای طرحی که ایده و اجرای اولیه‌اش از من بود، مرا در جریان می‌گذاشتید.

اگر چه در وطن عزیزمان کپی رایت معنایی ندارد ولی کاش به اصول اخلاقی احترام می‌گذاشتید.

محمدرضا جوادی یگانه معاون شهردار تهران در امور فرهنگی در پاسخ به توئیت نعمت اللهی نوشت: «جناب نعمت‌اللهی برنامه‌ریزی کنسرت‌های آنلاین پیش از اجرای زیبای شما بود. لیکن اجرای شما تردیدهای احتمالی را زدود. اگر اجرای موفق شما نبود دوستان ما در برج و اداره کل فرهنگی با جدیت برنامه ریزی خود را پیش نمی‌بردند.»

اما مهمترین نکته اینجاست که شهرداری تهران برای کنسرت‌هایِ به  اصطلاح رایگان، ولخرجی زیادی کرده است.

در حالی که نعمت اللهی کنسرتش را رایگان و بدون اسپانسر و بدون دریافت دستمزد برگزار کرد؛ شهرداری تهران حدود پانصد میلیون تومان برای اجراهایش هزینه کرده است.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که چهره های حاضر در این فستیوال از ۲۰۰ میلیون تا حدود ۵۰۰ میلیون ریال برای حضور و اجرای زنده در این فستیوال دریافت کرده‌اند.

دستمزد خواننده‌ها

امید حاجیلی، رضا یزدانی و روزبه بمانی با رقم قرارداد ۴۸ میلیون تومانی بیشترین دستمزد را دریافت کرده‌اند و بقیه گروه‌ها نیز از ۱۸ میلیون تا ۳۲ میلیون تومان دریافتی داشته‌اند.

باید از مسئولان شهرداری پرسید که چنین هزینه‌ای با چه انگیزه‌ای به شهرداری تهران تحمیل شده است.

باید از آنها پرسید که خروجی این رویداد چیست وقتی سایت پخش آنلاین این کنسرت‌ها هر شب خیل عظیمی از مخاطبان را معطل و ناکام می‌گذارد.

در دو شب نخست این پروژه بسیاری از مخاطبان از دیدن برنامه در سایت پخش آنلاین پشیمان و از طریق لایو اینستاگرام خواننده مورد علاقه خود توانستند بخش‌هایی از این کنسرت‌ها را ببینند.

سایت جایگزینی که برای پخش آنلاین کنسرت‌ها معرفی شده بود نیز در شب دوم اجراها توانایی میزبانی تعداد بالای مخاطبان را نداشت و به صورت کامل از دسترس خارج شد.

نتیجه اینکه تا کنون ولخرجی میلیونی شهرداری تهران تقریبا بدون تماشاگر باقی مانده و مخاطبان ترجیح می‌دهند که از طریق لایو اینستاگرام خوانندگان، اجراها را دنبال کنند.

پایان پیام

کد خبر : 153982 ساعت خبر : 6:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=153982
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات