۳۸۳۰۹ مبتلا و ۲۶۴۰ فوتی کرونا در کشور تا ۱۰ فروردین

۳۸۳۰۹ مبتلا و ۲۶۴۰ فوتی کرونا در کشور تا ۱۰ فروردین

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلا، فوتی و همچنین بهبودیافتگان بیماری کرونا را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر جهانپور گفت: از ظهر دیروز تا امروز ۱۰ فروردین۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۹۰۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۳۸۳۰۹ مورد رسید.

وی گفت: خوشحالیم که تا کنون ۱۲۳۹۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند ادامه دارد.

۳۸۳۰۹ مبتلا و ۲۶۴۰ فوتی کرونا در کشور تا ۱۰ فروردین

جهانپور افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۲۶۴۰ نفر رسید.

وی گفت:  ۳۴۶۷ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: دانشگاه علوم پزشکی مجازی اقدام به تولید محتوای علمی و تخصصی مربوط به کرونا ویروس کرده که برای همه مفید و قابل استفاده است.

وی تاکید کرد: مردم می توانند برای بهره مندی از تولیدات علمی و مورد تایید وزارت بهداشت در زمینه کرونا به این سامانه مراجعه کنند.

رئیس جمهور: سلامت، تولید و امنیت جامعه برای ما اصل است

دیروز یک جلسه ویدئو کنفرانسی بسیار خوبی با حدود ۳۰ نفر از متخصصین و پزشکان عالی‌رتبه کشور در بخش‌های مختلف عفونی، ویروس، در بخش‌های دیگر پزشکی که با این بیماری جدید و ویروس کرونا مرتبط می‌شود داشتیم و بحث‌های خوبی کردیم و خوشبختانه نظرات بسیار بهم نزدیک است و یک جور فکر می‌شود.

در سوالاتی که از این عزیزان داشتم همه آنها قبول داشتند که این یک موضوع غافلگیرکننده برای جهان بود؛ یعنی هیچ کس در دنیا، هیچ مرجع علمی و پزشکی در سال‌های پیش، پیش‌بینی نمی‌کردند که در این روزها با یک بیماری مسری مهاجم اینچنینی مواجه شویم که بتواند در یک زمان کوتاهی همه سطح جهان را شامل شود و همه را مبتلا کند.

بعضی از متخصصین در جلسه دیروز می‌گفتند، شبیه این ۱۴۰ سال پیش بوده؛ اما از ۱۴۰ سال پیش تاکنون یک چنین  بیماری مسری که به این صورت عالمگیر بوده و در این حد قدرت سرایت داشته باشد و بتواند همه ارکان جامعه را از سیاست، اقتصاد و روابط اجتماعی تحت تأثیر قرار دهد، نداشتیم و این اولین بار بعد از گذشت بیش از یک قرن است که با این حادثه مواجه می‌شویم.

از همه این عزیزان پرسیدیم که در ماجرای کرونا در ایران کجای داستان هستیم؟ آیا ما از نقطه پیک و اوج عبور کردیم و در نقطه‌ای هستیم که به سمت شرایط بهتر حرکت می‌کنیم؟

پاسخ دوستانی که صحبت کردند این بود که در بعضی استان‌ها بله، از پیک عبور کردیم و در شیب پایین قرار گرفتیم، اما در بعضی استان‌ها هنوز نمی‌توانیم با اطمینان صحبت کنیم؛ برخی از آنها می‌گفتند باید منتظر پایان تعطیلات عید نوروز باشیم و بعد قضاوت کنیم که در چه وضعیتی هستیم.

اما یک نکته بسیار مهمی بود که چون مورد اتفاق همه بود می‌خواهم خدمت مردم عزیز کشورمان بگویم؛ و آن اینکه ماجرای کرونا این نیست که مثلاً یک هفته و یا  ۱۰ روز دیگر به زمانی برسیم که ویروس کرونایی در عالم یا در ایران نباشد.

این ویروسی که آمده و وارد جامعه شده، ممکن است یک سال یا دو سال دیگر باشد؛ منتها باید شرایط جامعه را برای نوعی مواجه شدن با این ویروسی که شرایطش ضعیف می‌شود و اکثریت جامعه در برابر این ویروس قدرتمند می‌شوند و بدن‌ها توانمند می‌شود، قابل تحمل کنیم.

یکی از پزشکان مثالی می‌زد و می‌گفت این هم مثل آنفلوآنزایی است که هست، می‌رود و بعد می‌آید، اوج می‌گیرد و تمام می‌شود و دو مرتبه می‌آید. بنابراین باید خودمان را برای زندگی با یک چنین ویروس تا زمانی که معالجه قطعی و یا واکسن قطعی برای آن پیدا شود که هیچ‌کدام اینها تا امروز هنوز نشده است، آماده کنیم.

بنابراین تلاش‌ها باید برای این باشد که نگذاریم یک مرتبه در یک استان، شهر و جامعه‌ای یک اوج و پیک پیش روی ما قرار بگیرد که دستگاه درمان را با اضطراب و مشکل مواجه کند؛ شرایط را باید به گونه‌ای مدیریت کنیم که دستگاه درمان بتواند اینها را درمان کند و به تدریج از این مسأله عبور کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 153319 ساعت خبر : 1:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=153319
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات