گلونی

برای ورود به جزیره قشم باید دوره آموزشی ۶۰ مترشناسی را طی کنید

برای ورود به جزیره قشم باید دوره آموزشی ۶۰ مترشناسی را طی کنید

برای ورود به جزیره قشم باید دوره آموزشی ۶۰ مترشناسی را طی کنید

برای ورود به جزیره قشم باید دوره آموزشی ۶۰ مترشناسی را طی کنید

پایگاه خبری گلونی محسن فراهانی: پیشنهاد می‌کنیم سازمان منطقه آزاد قشم برای ورود افراد به این جزیره ابتدا دوره آموزشی ۶۰ متر برگزار کند و در پایان دوره به افرادی که از میانگین کلاس نمره بالاتری آوردند مدرک ۶۰ مترشناسی اهدا کنند و اجازه ورود بدهد.

چرا؟ چون عده‌ای نمی‌دانند ۶۰ متر چند متر است. نمی‌دانند ۶۰ متر چند قدم است. ۶۰ مترشناسی هم این روزها یک امر مهم و الزامی است.

عده‌ای فکر می‌کنند ما خیلی گشاد گشاد راه می‎رویم که ۶۰ قدم‌مان اینقدر طولانی است. ۶۰ قدم خودشان اما بیست سانت هم نمی‌شود. از بس که تنگ راه می‌روند.

خبر زیر را بخوانید تا متوجه منظور ما بشوید.

مشاور امنیتی و انتظامی سازمان منطقه آزاد قشم بر غیرقانونی بودن هرگونه دخل و تصرف در حریم ۶۰ متری سواحل جزیره قشم و آثار طبیعی که به ثبت ملی رسیده اند، تاکید کرد.

حسین رفیعی صبح امروز(۱۵ اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران، با اعلام این خبر، افزود: «براساس بند « د» ماده ۲ و مواد ۴ و ۷ اراضی ساحلی شهرها، هرگونه دخل و تصرف در حریم ۶۰ متری ساحل ممنوع است و این قاعده همچنین شامل کسانی که دارای سند مالکیت هستند، نیز می‌‌شود.

وی همچنین به همکاری نیروهای دریابانی اشاره کرد و افزود: در همین راستا، اراضی متصرف شده در سواحل جزایر ناز که به عنوان یک اثر ملی و طبیعی به ثبت رسیده و کاربری گردشگری دارد، با مجوز و همراهی مقتدرانه دادستان شهرستان، رفع تصرف شد و این روند تا رفع تصرف کامل این جزایر از اماکن ساخته شده غیرقانونی، ادامه دارد.

رفیعی با اشاره به حقوق مالکیتی افرادی که در ساحل این جزایر (در گذشته و حال حاضر) اقدام به ساخت و ساز کرده اند، گفت: سازمان منطقه آزاد قشم به منظور احترام به حق مالکیت این افراد، با برگزاری کمیسیون های لازم در مورد انتقال این مالکیت به منطقه دیگری در جزیره قشم و معادل سازی این زمین ها با زمین‌های جدید، به صورت کاملا منصفانه تصمیم خواهد گرفت.»

طرف در یک متری دریا ویلا می‌سازد و وقتی به او ایراد می‌گیریم می‌گوید شما گفتید ۶۰ قدم من به جاش صد قدم از دریا دور شدم و ویلا را ساختم. به من چه شما گشاد گشاد راه می‌روید؟

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل