گلونی

قیمت واقعی پراید فاش شد

قیمت واقعی پراید

قیمت واقعی پراید فاش شد

قیمت واقعی پراید فاش شد

پایگاه خبری گلونی محسن فراهانی: یکی از سوال‌هایی که همیشه ذهن ما را به خود مشغول کرده است قیمت واقعی پراید است. آیا واقعاً ارزان‌ترین خودروی بازار ایران اینقدر گران است؟

عده‌ای معتقدند پراید نهایتاً پُرِ پرش ۵ میلیون تومان می‌ارزد اما کارخانه مبلغی چند برابر را به عنوان قیمت تمام شده مطرح می‌کند.

خریداران همیشه انتقاد می‌کنند که قیمت پراید هرگز با کیفیت و امکانات آن هم‌خوانی ندارد و از آن سو تولیدکننده هم همیشه آه و ناله سر می‌دهد که قیمت تصویب شده خیلی کمتر از قیمت اصلی است و در حال ضرر کردن است.

حالا روزنامه شهرآرا دست به کار شده تا یک بار برای همیشه ثابت کند این خودرو چقدر می‌ارزد.

آن‌ها با کمک کارشناسان بازار خودرو قیمت جز به جز قطعات و خدمات مربوط به تولید خودرو را استخراج کردند و با جمع زدن آن به قیمت ۴۲ میلیون تومان رسیدند.

قیمتی که باورکردنی نیست. هم برای مردمی که معتقد بودند ۵ میلیون بیشتر نمی‌ارزد و کارخانه‌ای که معتقد بود با قیمت ۷۰ میلیون هم درحال ضرر کردن است.

اما یک نکته را نباید فراموش کنیم. قیمت‌هایی که روزنامه شهرآرا منتشر کرده مربوط به خرید یک قطعه است نه قیمت تمام شده آن قطعه برای خودروساز.

بدون شک قیمت آن قطعه برای خودروساز بسیار ارزان‌تر از قیمتی است که شهرآرا منتشر کرده است. چون خودش آن را در تیراژ بالا تولید می‌کند.

اگر قطعه مذکور تولیدی نباشد و وارداتی باشد هم باز قیمتش از این مبلغ موجود در بازار برای خودروساز کمتر تمام می‌شود. چراکه تعداد بالا خریداری می‌کند و برایش ارزان‌تر می‌افتد.

حالا باید دید با این قیمت مطرح شده آیا باز هم شاهد غرغر کردن‌های خودروسازها هستیم؟

خودروسازهایی که هرگاه حرف از تولید ملی می‌شود با افتخار می‌گویند از صفر تا صد پراید در داخل تولید می‌شود و هرگاه دلار گران می‌شود، اینقدر نغ می‌زنند تا آنکه پراید را گران کنند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل