کتاب خرپژوهی استاد ابوالفضل زرویی نصرآباد منتشر شد + لینک خرید

کتاب خرپژوهی استاد ابوالفضل زرویی نصرآباد منتشر شد + لینک خرید

به گزارش پایگاه خبری گلونی کتاب خرپژوهی از استاد زرویی نصرآباد منتشر شد.

این اثر تازه که با عنوان «خرپژوهی» منتشر شده است، بخشی از پژوهش بلندی است که استاد روانشاد ابوالفضل زرویی نصرآباد در سال‌های حیات آن را انجام داده و به بررسی حضور این حیوان در ادبیات منظوم و منثور ایران پرداخته است.

«خرپژوهی» با مقدمه‌ای از استاد سید مهدی شجاعی و با همکاری نسیم عرب امیری در دست تولید قرار گرفته است.

کتاب خرپژوهی استاد ابوالفضل زرویی نصرآباد

شجاعی در بخشی از مقدمه بر این کتاب به بازگویی خاطره دیدار خود با مرحوم زرویی پرداخته که طی آن زرویی اشاره کرده که این پژوهش طی چند سال و در چند هزار صفحه به موضوع نحوه حضور حیوان «خر» در ادبیات، باورها، افسانه‌ها، قصه‌ها و مثل‌ها در تمامی مناطق جهان پرداخته است.

به گفته شجاعی مرحوم زرویی این کتاب را در چند مجلد در دست تألیف داشته که «خرپژوهی» تنها نسخه تحویل شده از سوی وی به انتشارات کتاب نیستان برای انتشار بوده است و از باقی آن خبری در دست نیست.

«خرپژوهی» در دو بخش شامل» «حکایات و لطایف نظم» و «حکایات و لطایف نثر» تدوین شده است و حجمی بالغ بر ۲۷۰ صفحه دارد.

کتاب نیستان پیش از این نیز بسیاری از آثار طنز ابوالفضل زرویی از جمله «غلاغه به خونش نرسید»، «خاطرات حسنعلی خان موستوفی»، «حدیث قند» و «ماه به روایت آه» را منتشر کرده است.

این کتاب و خوانش آن بار دیگر حجم دانسته‌ها، اطلاعات و تسلط نویسنده بر موضوع ادبیات فارسی و طنز آجین شده در دل آن را به رخ مخاطبانش می‌کند و داغ نبود او در دنیای ادبیات و زبان فارسی را در دل مخاطبان خود زنده می‌کند.

کمی بیش از یک سال از درگذشت ابوالفضل زرویی نصرآباد، کتاب «خرپژوهی» از این نویسنده منتشر شده است.

اثری که بخشی از یک پژوهش بزرگ از سوی این نویسنده و طنزپرداز فقید درباره حضور خر در ادبیات منظوم و مکتوب در دنیا بوده است، که در نهایت تنها بخش ایران آن باقی مانده و منتشر شده است.

برای خرید کتاب خرپژوهی از استاد نصرآباد اینجا کلیک کنید.

پایان پیام

کد خبر : 163786 ساعت خبر : 1:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=163786
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات