گلونی

کتاب یک عاشقانه آرام نادر ابراهیمی با انقلاب اسلامی تمام نمی‌شود

کتاب یک عاشقانه آرام نادر ابراهیمی

کتاب یک عاشقانه آرام نادر ابراهیمی با انقلاب اسلامی تمام نمی‌شود

کتاب یک عاشقانه آرام نادر ابراهیمی با انقلاب اسلامی تمام نمی‌شود

پایگاه خبری گلونی مهدی کهن: رفته بودم خونه خواهرم و از اونجایی که الان تو هر خونه‌ای یه کتابخونه کوچیک با کتابای رنگارنگ جزو دکوراسیون هر منزلی محسوب می‌شه و سرک کشیدن (بخوانید فضولی) تو کتابخونه دیگران نیز از علاقه‌های معهود بنده است، لاجرم به سمتش روانه شدم تا بلکه کتاب درخور مطالعه‌ای پیدا کنم.

تازگی‌ها با اسم مرحوم نادر ابراهیمی هم آشنا شده بودم ولی اثری از ایشون نخونده بودم. وقتی کتاب «یک عاشقانه آرام» رو دیدم برای آشنایی با قلم ایشون چند صفحه‌ای رو خوندم.

راستش رو بگم، این نوع نوشتن رو تا اونموقع کمتر خونده بودم و البته کمتر می‌پسندیدم.

چون احساس می‌کنم نویسنده هرچی در توان داره می‌ذاره تا قلنبه سلنبه صحبت کنه و نذاره خواننده بفهمه قضیه چیه و چی می‎خواد بگه!

از اونجایی که تو مهمونی کمتر اهل گپ و گفت هستم و بیشتر ساکتم، مشغول شدن با کتاب، ولو اینکه نثرش فارسی سخت باشه، از هیچی بهتره.

چند صفحه‌ای رو خوندم و گذاشتم کنار، مرحوم نادر نتونست جذبم کنه تا کتاب رو با خودم ببرم خونه. گفتم همین جا بمونه هروقت اومدم خونه خواهرم می‌خونم.

اوضاع به همین منوال گذشت و من هربار که می‌رفتم خونه خواهرم چند صفحه از این کتاب رو می‌خوندم تا گذران وقت کنم.

تا اینکه داستان رسید به بعد از انقلاب.

انقلاب پیروز شد و گیله مرد که به همراه عسل خانمش، دوران طاقت فرسای رژیم پهلوی و فعالیت‌های سیاسی و زندان رو پشت سر گذاشته بودن حالا به چیزی که می‌خواستن رسیدن و باید زندگی‌ای رو شروع کنن که متفاوت از سبک زندگی گذشته‌شون بوده.

دیکتاتوری وجود نداره، مغولی نیست تا بساط‌شون رو به هم بریزه، کسی هم دنبال‌شون نیست تا بخوان از دستش فرار کنن.

حالا باید یک عاشقانه آرام رو با فرزندان‌شون شروع کنن.

چیزی که منو جذب این کتاب کرد این بود که مرحوم نادر ابراهیمی برخلاف کتاب‌های دیگه که وقتی انقلاب رخ می‌ده، داستان‌شون تموم می‌شه و کلاغه به خونه‌ش می‌رسه، اینجا چالش یه زندگی برای یه خانواده عاشق سیاسی، شروع می‌شه.

البته این کتاب مختص خانواده‌های عاشق سیاسی نیست.

این کتاب مختص همه خانواده‌هاست که تو دل روزمرگی‌ها گم شدن و حس می‌کنن عشق رو از دست دادن یا اصلا عشقی وجود نداره و باید تو قصه‌ها دنبالش باشن.

نوع نگاه به زندگی در بیان مرحوم نادر ابراهیمی کاملا متفاوته و خواننده باید برای هر سطر و جمله قدری تأمل کنه.

شاید بعد از خوندن هر جمله با خودتون بگید عجب جمله‌ای! بذار توییتش کنم! (البته من خیلی جلوی خودم رو گرفتم با جملات این کتاب بقیه رو زخمی نکنم)

مرحوم ابراهیمی نمی‌خواد برای مخاطب کتاب عاشقانه با مکالمه‌های عشقولانه بنویسه، بلکه می‌خواد تفسیر خودش از عشق رو در لحظه لحظه زندگی بیان کنه.

بنظرم کتاب یک عاشقانه آرام رو باید خوند.

کتاب یک عاشقانه آرام
موضوع: عاشقانه
نویسنده: نادر ابراهیمی
انتشارات: نشر روزبهان
تعداد صفحات : 239

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل