آب و برق و کرونا در هوای داغ؛ برخی می‌گويند کرونا تحت تأثير گرما کمتر شده

آب و برق و کرونا در هوای داغ؛ برخی می‌گويند کرونا تحت تأثير گرما کمتر شده

به گزارش پایگاه خبری گلونی دکتر محمد فاضلی در کانال شخصی خود نوشت:

هوا بالاخص در استان‌های گرمسير به سرعت به سمت گرم و داغ شدن پيش می‌رود. شواهد درباره اثر گرمای هوا بر کرونا ضد و نقيض است.

برخی می‌گويند کرونا تحت تأثير گرما کمتر شده و برخی می‌گويند بی‌‌تأثير است. من از آن دسته‌ام که به دلايل غيرپزشکی معتقدم اگر حواس‌مان نباشد، گرمای هوا باعث می‌شود گرمای هوا مهار کرونا را سخت‌تر کند.

 کادرهای درمان خط مقدم «مقابله درمانی» با کرونا هستند. کرونا اما يک خط مقدم «مقابله پيشگيرانه‌» هم دارد: صنعت آب. آخرين نظرسنجی که من ديدم نشان می‌داد ۹۲ درصد مردم گفته‌اند به‌طور مرتب دست‌های خود را براي مقابله با کرونا می‌شويند. ميزان حمام رفتن مردم بيشتر شده و شست‌وشوی وسايل خريداری‌شده از بيرون ضروری شده است. اين‌ها همه باعث افزايش مصرف آب در منازل شده است.

آب و برق و کرونا در هوای داغ

اگر شست‌وشوی دست‌ها نباشد و آب به اندازه کافی برای «مقابله پيشگيرانه» با کرونا در دسترس قرار نگيرد، بيماری بيشتر می‌شود کادرهای درمان بايد فشار بيشتری را تحمل کنند.

وضعيت منابع آب کشور در دو سال گذشته با بارش‌ها بهتر شده اما برخی شهرها شاهد ۳۰ تا ۴۰ درصد افزايش مصرف آب شرب و بهداشت هستند. هوا درست در چنين شرايطی در حال گرم شدن است. گرمای هوا مصرف آب را بالا می‌برد. اگر هوای آب را نداشته باشيم و مديريت مصرف نکنيم، گرمای هوا وضعيت کرونا را بدتر می‌کند.

 گرمای هوا مصرف کولرهای گازی را بالاخص در مناطق گرمسير افزايش می‌دهد. انتقال آب و فعال بودن مراکز درمانی به عنوان دو جبهه اقدام پيشگيرانه و درمانی عليه کرونا به برق نياز دارد. رعايت اصول مديريت مصرف در استفاده از برق نيز ضروری است تا مشکلی در تأمين برق شهرها و مراکز درمانی ايجاد نشود.

اقتصاد ايران تا همين‌جا هم قربانی خسارات شديد کروناست. ميليون‌ها انسان از اين بيماری ضربه اقتصادی خورده‌اند و هر روز طول کشيدن آن درد و رنج ايرانيان را افزون می‌کند. مديريت مصرف آب و برق راهی به سوي مهار کرونا و این درد و رنج است.

برای هر بار مصرف آب و برق، به کادرهای درمان، رنج بیماران و آسیب‌دیدگان اقتصادی از کرونا فکر کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 162542 ساعت خبر : 10:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=162542
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات