آخرین آمار کرونا در ایران تا امروز ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

آخرین آمار کرونا در ایران تا امروز ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر در کشور به کرونا مبتلا شدند که از تعداد ۵۲۰۹ جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی دکتر جهانپور، گفت: از دیروز تا امروز اول اردیبهشت و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۲۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر رسید.

به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند که تا امروز ۵۲۰۹ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.

آخرین آمار کرونا در ایران تا امروز

جهانپور ادامه داد: تا امروز ۵۹ هزار و ۲۷۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و  ۳۳۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تا کنون ۳۵۳ هزار و ۱۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

علی ربیعی نیز در جلسه خبری هفتگی با خبرنگاران رسانه‌ها با تبریک هفته سلامت به کادر پزشکی و بهداشتی کشور، اظهار کرد: هفته سلامت را به خانواده بزرگ تامین سلامت کشور، به کادر درمانی که در حوزه سلامت جان و روان فعالیت دارند تبریک می‌گویم.

برای ما این هفته معنایی دیگر دارد. ما هیچ سالی مثل امسال درکی چنین غنی از سلامت نداشتیم. جامعه ما توامان به سلامت تن و روان نیاز دارد.

وی افزود: این دو در کنار یکدیگر عامل پویایی، نشاط و پیشرفت جامعه هستند.

در نگاه دولت، سلامت چیزی بیش از نبود بیماری است. سلامت و کرامت، سلامت و عدالت و سلامت و کیفیت زندگی، مفاهیمی بهم پیوسته اند که در کنار هم معنا دارند.

ربیعی تاکید کرد: مجددا به همه ایرانیان توصیه می کنم از اپلیکیشن ماسک استفاده کنند. این اپ مورد حمایت دولت بوده و به فاصلهگذاری هوشمند کمک می کند.

پایان پیام

کد خبر : 160620 ساعت خبر : 3:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=160620
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات