آمار ۹۳ نفر فوتی در یک شبانه‌روز نشانه عادی بودن شرایط نیست

هیچ عقل سلیمی از آمار ۹۳ نفر فوتی در یک شبانه‌روز احساس شرایط عادی نخواهد داشت.

آمار ۹۳ نفر فوتی در یک شبانه‌روز نشانه عادی بودن شرایط نیست

پایگاه خبری گلونی بهاره حاصلیان: دکتر جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت طی مصاحبه‌ای با شبکه خبر، آخرین آمار کرونا در کشور و در بیست و چهار ساعت منتهی به ۵ اردیبهشت ۹۹ را به این ترتیب اعلام نمود: «تعداد ۱۱۶۸ مورد جدید ابتلاء که ۹۳ نفر از هموطنان فوت کرده‌اند. به این ترتیب آمار کل فوتی‌ها به ۵۵۷۴ می‌رسد».

آمار ۹۳ نفر فوتی

ایشان در ادامه صحبت‌ها به نکته‌ ویژه‌ای اشاره می‌کنند و آن عبارتست از اینکه: «اگرچه هیچ استانی در وضعیت قرمز نیست اما هشدارها به جای خود باقی است و شرایط به هیچ وجه عادی تلقی نخواهد شد».

یعنی واقعاً قرار است آمار مبتلایان و جان باختگان به چه حد و حدودی برسد که وضعیت استان‌ها قرمز شود.

مگر قرار بوده است در طی ۲۴ ساعت چند نفر فوتی داشته باشیم که اعلام ۹۳ مورد با آرامشی ارائه می‌گردد که راحت شدن خیال وزارت بهداشت از آن برداشت می‌گردد.

مگر اتفاق خاصی در آمار و ارقام مبتلایان و فوتی‌ها رخ داده است که ایشان تذکر می‌دهند، هشدارها هنوز به قوت خود باقی است.

مگر هر روز در کشور چند نفر به دلیل ابتلا به یک بیماری واگیردار فوت می‌شده‌اند، که هم‌ اکنون وقتی آمار نود و سه نفر فوت شده اعلام می‌گردد، سریعاً سخنگوی وزارت بهداشت به ما نهیب می‌زند که هشدارها به جای خود پا برجاست!

فوت ۹۳ نفر در یک شبانه‌روز آنهم به دلیل شیوع بیماری، فقط در صورتی عادی تلقی می‌شود که آمار فوتی‌ها در روزهای گذشته سال بر اثر عوامل مختلف مترقبه و غیر مترقبه آنقدر بیشتر بوده باشد که اعلام این آمار از سوی سخنگوی وزارت بهداشت با خونسردی اعصاب و وجدان راحت باشد.

آقای دکتر جهانپور شرایط از اول هم عادی نبود و از روز اول شیوع بیماری تعداد فوت‌ها از ۵ نفر و ۱۰ نفر و ۳۰ نفر و ۵۰ نفر و ۱۲۳ نفر در روز، هم اکنون به ۹۳ نفر رسیده است. این شرایط را هیچ عقل سلیمی شرایط عادی در نظر نمی‌گیرد.

آمار ۵۵۷۴ جان‌باخنگان کووید-۱۹ بخشي از هموطنانمان هستند که اغلب به دلیل همین آرامش‌ها در ارائه آمار و یا کم اهمیت جلوه دادن شرایط، از بین رفته‌اند.

پایان پیام

کد خبر : 161064 ساعت خبر : 5:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=161064
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات