آن هنگام که نفس هوا می شود

آن هنگام که نفس هوا می شود

پایگاه خبری گلونی آرشین ساکی: هیچ به این موضوع فکر کرده‌اید، پزشکانی که گاه با خونسردی تمام خبر بیماری لاعلاجی را به بیماران و یا خانواده‌شان می‌دهند، در صورت مواجه شدن با چنین بیماری‌هایی چه واکنشی از خود نشان می‌دهند؟

این کتاب به همین موضوع پرداخته است و از زبان یک جراح مغز و اعصاب است.

این داستان مقابله و رویارویی پزشکی جوان به نام “پال کالانیتی” را با بیماری سرطان ریه نشان می‌دهد که سرانجام در سن ۳۷ سالگی مغلوب می‌شود و جان خود را از دست می‌دهد.

در ابتدا پزشک جوان از علاقه خود به ادبیات و سپس پزشکی می‌گوید و واکنش‌های بیمارانش با دردها و رنج‌هایی که گاه آن‌ها را تحمل کرده و گاه تسلیم شده‌اند.

در فصل بعدی کتاب اما پزشک به بیماری لاعلاج خود با جزییات تمام و اطلاعات زیاد پی برده و سعی بر شکست دادن آن دارد.

کتاب از زبان همین پزشک بیمار نوشته شده اما از آن‌جایی که بیماری فرصت تکمیل آن را نداده، بخش پایانی را همسر نویسنده نوشته است.

کتاب “آن هنگام که نفس هوا می‌شود” در سال ۲۰۱۶ به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب سال نیویورک تایمز شناخته شد و حقیقتا شرح دردها و رنج‌های بیماری از زبان این پزشک متخصص واقعا خواندن دارد و البته جای تفکر و تامل.
در قسمتی از متن چنین آمده:

«مسئولیت مرگ هم‌چون یوغی سنگین بر گردن‌مان بود. شاید  زندگی و هویت بیماران‌مان در دست ما باشد، اما مرگ همیشه برنده است. حتی اگر تو کامل باشی، دنیا کامل نیست».

این کتاب توسط نشر کوله پشتی و با بهای ۲۵۰۰۰ تومانِ ایرانی به بازار عرضه شده است.

پایان پیام

کد خبر : 161112 ساعت خبر : 9:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=161112
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات