اهدای خون در ایام کرونا را جدی بگیریم

اهدای خون در ایام کرونا را جدی بگیریم

پایگاه خبری گلونی آرشین ساکی: با کاهش ۳۵ درصدی اهدای خون، پایگاه‌های انتقال خون روزهای سختی را برای مهار بحران کمبود خون از سر گذرانده‌اند. اهدای خون در نوروز ۹۹ نسبت به نوروز ۹۸، حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

ایام قرنطینه و این در خانه ماندن اجباری نظم خیلی از چیزها را بر هم زده است و موجب شده بسیاری از فعالیت‌های ما با تاخیرهایی بسیار زیاد و ناراحت کننده مواجه شوند.

اهدای خون در ایام کرونا

آپارت گلونی را دنبال کنید

اهدای خون یکی از کارهایی است که همواره و در هر شرایطی باید به آن توجه شود.

اما شرایط اضطراری این روزها موجب شده بر فرایند اهدای خون و تزریق به شخص گیرنده هم اثرات منفی وارد شود و همان‌طور که آمار نشان می‌دهد با کاهشی ۲۰ درصدی رو به رو باشیم.

درست است که الان اوضاع بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خوب نیست اما در نظر داشته باشید در تمام آن روزهایی هم که ما مشغول زندگی معمولی‌مان بودیم بیمارانی بودند که نه بر اثر کرونا ولی به دلیل داشتن بیماری‌های خاص در حال دست و پنجه نرم کردن با مرگ بودند.

و حالا هم هستند منتها با شرایطی سخت‌تر و با ریسک بالاتر و البته محدودیت موجودی خون در مراکز انتقال خون.

اما نباید بگذاریم که این بیماری موجب شود جان تعداد زیادی از هم‌وطنان‌مان علاوه بر مبتلایان این ویروس به خطر بیفتد. در هر شهری مراکز امن انتقال خون وجود دارد که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها در این کار خیر سهیم باشید.

بله، این روزها همه همدیگر را به ماندن در خانه دعوت می‌کنیم اما خب بالاخره برای خرید مایحتاج ضروری که از خانه بیرون می‌رویم.

به این فکر کنید که خون ما مایحتاج ضروری برای آن عزیزانی است که درگیر بیماری‌های خاص هستند و نیاز است که طبق برنامه‌های خاص به بدن‌شان خون تزریق کنند.

پس اگر از لحاظ جسمانی توانایی انجام این کار را دارید لطفا معطل نکنید که خیلی‌ها به این کمک شما نیازمند هستند.

پایان پیام

کد خبر : 160710 ساعت خبر : 8:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=160710
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات