با پنج مورد از خاص‌ترین هتل‌های دنیا آشنا شوید

با پنج مورد از خاص‌ترین هتل‌های دنیا آشنا شوید

به گزارش پایگاه خبری گلونی انتخاب هتل مناسب یکی از دغدغه‌های مهم مسافران و گردشگران است.

البته در این بین افرادی هستند که به دنبال خاص‌ترین مکان‌ها و اقامتی متفاوت در مسافرت هستند.

معماران برتر دنیا برای این افراد هتل‌هایی طراحی کرده‌اند که شاید نمونه‌اش را هیچ‌‌جای دیگر در دنیا نتوانید پیدا کنید.

سایت لست سکند به نقل از  themindcircle.com لیستی از خاص‌ترین هتل‌های دنیا تهیه کرده است که تعدادی از آنها را در این‌جا بررسی می‌کنیم.

با پنج مورد از خاص‌ترین هتل‌های دنیا آشنا شوید

هتل ال‌آی پالاس بارسلونا (El Palace Hotel, Barcelona)

هتل ال‌آی پالاس در سال ۲۰۰۹ کاملا مورد بازسازی قرار گرفت و بازگشایی شد. معماری آن روح و روان معماری کلاسیک را حفظ کرده است و در بین هتل‌های بارسلونا به‌ عنوان سمبل سنت معرفی می‌شود.

این هتل کلاسیک در مرکز شهر و نزدیک به بلوار معروف لاس رامبلاس (Las Ramblas) و مراکز خرید متعدد و تئاترها قرار گرفته است. هتل ای‌آی از ۱۲۰ اتاق تشکیل‌ شده است که ۴۲ واحد آن به‌صورت سوئیت است.

این هتل مربوط به دهه ۲۰ میلادی به‌ وسیله بازسازی زیبا و بهینه‌سازی زیرساخت‌های معماری شکوه تاریخی خود را بار دیگر در معرض دید مهمانانش قرار داده است.

از جمله امکانات تفریحی و ورزشی هتل نیز می‌توان به استخر سرپوشیده و روباز، مرکز اسپا و ریلکس، سونا، ماساژ و مرکز فیتنس اشاره کرد. هتل ای‌آی تنها ۲۰ دقیقه با فرودگاه فاصله دارد.

هتل بوتیک اَندرونیس، سانتورینی (Andronis Boutique Hotel, Santorini

این هتل زیبا با طراحی خاص در منطقه‌ای ساکت و آرام از شهر سانتورینی با فاصله‌‌ی ۴ کیلومتر از ساحل پارادیسوس قرار گرفته است. مناظر دیدنی منطقه کالدرا به همراه امکاناتی مثل اسپا، استخر و رستوران ارگانیک از جمله فرصت‌های گذراندن اوقات فراغت مهمانان ساکن در این هتل به شمار می‌روند.

مجموعه این هتل در کل قصد دارد سبک سنتی منطقه اژه را به همراه طراحی مینیمالیستی نشان دهد. بالکن اتاق‌های آن به‌صورت مبله و با چشم‌انداز دریا آرامش خاصی را برای مهمانان به ارمغان می‌آورد.

میان وعده‌ ارگانیک نیز برای مهمانان ارائه می‌شود. همچنین بعضی تراس‌های اختصاصی آن به جکوزی مجهز است. فاصله این هتل با فرودگاه حدود ۳۰ دقیقه است.

هتل رزوود جورجیا، ونکوور (Rosewood Hotel Georgia, Vancouver)

طراحی مجدد هتل رزوود توسط موسسه مونژ صورت گرفته است که از جهت بازسازی در نوع خود بسیار خیره‌کننده است. فضای داخلی هتل نشان دهنده‌ لوکس بودن و زیبایی خاص مطابق با برند رزوود است.

بازطراحی هتل ضمن حفظ عناصر اصلی بنا که از ۱۹۲۰ بر جای‌ مانده‌اند، صورت گرفته است و به‌ نوعی اثر هنری معاصر با طراحی سفارشی محسوب می‌شود.

این بازطراحی به‌قدری دقیق و باکیفیت صورت گرفته است که موسسه‌ طراح آن، جایزه‌ی افتخاری میراث شهری ونکوور را کسب کرده است. هتل رزوود ۱۵۶ اتاق و سوئیت دارد که هرکدام علاوه بر لوکس بودن به‌نوعی میراث گران‌بها نیز محسوب می‌شوند.

با پنج مورد از خاص‌ترین هتل‌های دنیا آشنا شوید

هتل مارکوس دریسکال، السیگو (Marques de Riscal, Elciego)

هتل مارکوس دریسکال با طراحی خاص و عجیب‌وغریب فرانک گری طراح مشهور بین‌المللی ساخته‌ شده است. این هتل مدرن در دهکده السیگو اسپانیا که به دهکده انگور مشهور است قرار دارد. علاوه بر طراحی بیرونی هتل، طراحی داخلی آن نیز بسیار مدرن و هنرمندانه طراحی‌ شده است.

دیوارهای کج و پنجره‌های نامنظم یکی از جنبه‌های طراحی بیرونی و خاص این هتل لوکس ۴۸ اتاقه است. رستوران هتل مارکوس دریسکال نیز انواع غذاهای محلی جنوب اسپانیا را سرو می‌کند و جزو رستوران‌های شناخته‌ شده‌ اسپانیا محسوب می‌شود.

از دیگر امکانات آن می‌توان به کافه، کتابخانه، ۸ تراس با دید پانوراما، استخر سرپوشیده، خدمات اسپا، سونا فنلاندی و امکانات ورزشی بدن‌سازی اشاره کرد.

پورتا فیرا، بارسلونا (Porta Fira Hotel, Barcelona)

ساختمان هتل پورتا فیرا با فرمی ارگانیک و به رنگ قرمز در نزدیکی مرکز نمایشگاه‌های فیرا بارسلونا و توسط تویو ایتو (Toyo Ito) معمار ژاپنی طراحی‌ شده است. به دلیل پیچیدگی‌های هندسی خاصی که ساختمان و سازه‌ آن دارند، نمای هتل به‌صورت دو پوسته ساخته‌ شده است.

این اثر معماری در سال ۲۰۱۰ به دلیل داشتن بهترین طراحی آسمان‌خراش برنده جایزه امپوریس شد. طراحی داخلی اتاق‌های هتل پورتا فیرا نیز با دکوراسیونی به سبک مینیمالیستی براق صورت گرفته است.

هتل پورتا فیرا با ارتفاع ۱۱۰ متر و ساختمانی ۲۴ طبقه به‌عنوان یکی از نمادهای منطقه محسوب می‌شود. همچنین این هتل فاصله بسیار کمی با مراکز خرید و فاصله‌ای ده‌ دقیقه‌ای با فرودگاه دارد.

پایان پیام

کد خبر : 162376 ساعت خبر : 7:47 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=162376
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات