روز معلم روزی خاص و به یادماندنی در تقویم کشور

روز معلم روزی خاص و به یادماندنی در تقویم کشور

پایگاه خبری گلونی بهاره حاصلیان: اگر تقویم‌تان را ورق بزنید خواهید دید که تقریباً هیچ روزی در سال وجود ندارد که به شاغلین بخش‌های مختلف جامعه تقدیم نشده باشد.

از روز مهندس و ماما و پرستار و داروساز و دامپزشک گرفته تا کارمند و شغل آزاد ( روز اصناف) و صنایع کوچک و بزرگ و حتا دستی.

اما در میان این همه روزهای مشاغل مختلف، هیچ کدام به یادماندنی‌تر از «روز معلم» در ذهن افراد نیست.

در واقع اگر هر روزی فراموشتان بشود مثلاً روز شغل خودتان و یا حتا روز تولد و یا تاریخ ازدواج‌تان، امکان ندارد روز معلم از خاطره‌تان برود. حتا اگر سال‌های سال از دانش‌آموز بودنتان گذشته باشد.

دلیل این موضوع را شاید بتوان در نوع مخاطبینی که معلم‌ها با آنها روبه‌رو هستند و دوران سنی که آن‌ها سپری می‌کنند، جستجو کرد.

بهترین دوران زندگی هر فردی دوره کودکی‌اش است که بخشی از آن در مدرسه و در کنار معلمین می‌گذرد.

و بی‌راه نیست اگر بگوییم مدرسه خانه دوم و معلم‌ها- به خصوص در دوره ابتدایی که اکثراً خانم‌اند- مادر دوم هر کودکی هستند.

از این جهت خاطرات شیرین و گاهی تلخ این دوران در ذهن و روح کودکان چنان رسوب می‌کند که تا سال‌ها بعدتر نیز خاطراتشان زنده و پویاست. در صورتیکه این ویژگی در سایر مشاغل اغلب وجود ندارد.

مثلاً اگر قرار باشد روز ماما را به مامایی که شما را به دنیا آورده است تبریک بگویید. مطمئن باشید پیدا کردن آن ماما به این راحتی‌ها نیست.

روز معلم روزی خاص و به یادماندنی در تقویم کشور

زندگی‌های امروزی که مانند زندگی روستایی آنهم در گذشته‌های دور نیست که تمام پیر و جوان و زن و مرد روستا را از یک قرن گذشته، فقط یک ماما به دنیا آورده باشد.

و البته امروزه تفکیک قابل ملاحظه‌ای در بیمارستا‌ن‌ها بین ماما و پرستار وجود ندارد. و کار اصلی به دنیا آوردن نوزاد را پزشک متخصص انجام می‌دهد که پدرتان نیز در هنگام تولدتان با پرداخت هزینه‌ها، حسابی از زحماتشان تشکر کرده است.

و یا فرضاً بخواهید روز مهندس را به مهندسی که ساختمان شما را ساخته است تبریک بگویید. این نیز زیاد محتمل به نظر نمی‌رسد.

زیرا اول باید خانه شما واقعاً مهندسی‌ساز باشد. همچنین باید مطمئن باشید که سازنده خانه‌تان و آنکه سرمایه اصلی را داده است، مهندس عمران باشد.

اگر خیلی هم مصر باشید که روز مهندس را به مهندسی تبریک بگویید باید در بین تحویلداران بانک، رانندگان آژانس‌ها، دبیران خصوصی و کنکور و سایر مشاغل خوب جستجو کنید.

به هر حال از مزاح و طنز گذشته قدردانی از افرادی که در مسیر زندگی ما سهم خاصی را ایفا کرده‌اند همواره نشانه رشد شخصیتی هر انسانی است.

شاید در مسیر زندگی‌مان با افرادی روبه‌رو شده‌ باشیم که آسیب‌ها و یا ضررهای غیرقابل جبرانی بر روح و روان ما وارد کرده‌ باشند. اما بینش کمال بیان می‌دارد: «هر انسانی اگر دوستمان نیست، دشمن‌مان نیز نیست.

آنها معلمین ما در مسیر زندگی هستند تا بیشتر بیاموزیم و پخته‌تر و کامل‌تر شویم».

پایان پیام

کد خبر : 161839 ساعت خبر : 9:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=161839
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات