سند طبیعت به نام بشر نیست؛ این بچه روباه‌ها را ببینید

سند طبیعت به نام بشر نیست

پایگاه خبری گلونی آرشین ساکی: وجود کرونا و در پی آن نبودن مردم در دامان طبیعت عرصه را حسابی برای حیوانات باز کرده.

مثل این ویدیوی اخیر که بازی بچه روباه‌های زیبا را نشان می‌دهد. این اتفاقات اصلا عجیب نیست، مسلما جایی که انسان‌ها نباشند خطری هم حیوانات را تهدید نمی‌کند و در نتیجه می‌توانند با آسودگی بیش‌تری به طبیعت بیایند.

سند طبیعت به نام بشر نیست

بازی گوشی بچه روباه‌ها 

مگر پیش از این‌که بشر پیشروی خود را تا این اندازه زیاد و حتی اقدام به نابودی جنگل‌ها کند، حیوانات چطور زندگی می‌کردند؟

آن زمان برای حیوانات خطر شکار توسط حیوانات دیگر و قوی‌تر از خورشان وجود داشت. اما شکار بی‌رویه انسا‌ن‌ها حتی موجب منقرض شدن برخی گونه‌ها شد.

دیدن این ویدیو حس خوبی به بیننده می‌دهد و ممکن است با خودمان فکر کنیم (دست کم مایی که با آزار حیوانات مخالفیم) کاش همیشه همین‌طوری حیوانات بتوانند آزاد باشند.

این آرزویی محال و دست نیافتنی نیست. کرونا درس بزرگی به ما انسان‌ها داده، شرط می‌بندم خیلی از ما در این روزهای قرنطینه فرصتی داده‌ایم به خودمان برای اندیشیدن.

کاش متوقف کردن حیوان‌آزاری و شکار و البته صیدهای بی‌رویه و غیرقانونی جز برنامه‌هایی باشد که تصمیم داریم بعد از رفتن کرونا عملی کنیم.

این حیوانات حق دارند این‌طور شاد و سرخوش از طبیعت خداوند استفاده کنند و باور کنیم که خداوند سند شش دانگ طبیعت و جنگل‌ و دریا را به نام بشر نزده است.

به نظرم چنین رفتاری که زندگی مسالمت‌آمیز در پیش بگیریم خیلی بیش‌تر در شان همان بنده‌ای است که به او لقب اشرف مخلوقات داده شده است.

زندگی مسالمت‌آمیز به این معنی نیست که مثلا این بچه روباه‌ها بیایند و در خیابان آسوده قدم بزنند، بلکه همین که بتوانند جنگل‌ها را جایی امن برای زندگی‌شان بدانند پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود و باور کنید آن موقع ما پاسخ خیلی خیلی بهتری از طبیعت خواهیم گرفت.

پایان پیام

کد خبر : 161069 ساعت خبر : 7:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=161069
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات