فیلم نوشیدن ادرار شتر و واکنش وزارت بهداشت به این فیلم

فیلم نوشیدن ادرار شتر و واکنش وزارت بهداشت به این فیلم

به هر کاری متصل می‌شود، به گونه‌ای که با نسبت دادن آن به مقدسات سعی می‌کند کاری کند که افراد برای اعتراض جرات کافی نداشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی‌ سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به چگونگی روند صدور گواهی فوت برای مبتلایان یا افراد مشکوک به کرونا، گفت: هیچ کس نمی‌تواند پزشک را مجبور به تشخیص خاصی کند و او باید بر اساس تشخیص خود موارد فوت را لحاظ کند.

فیلم نوشیدن ادرار شتر

موضوع مطرح شده در ابلاغ معاونت درمان، این بود که فرم پنومونی هم در اطلاعات پرونده فرد مبتلا به پنومونی کرونایی، وجود داشته باشد.

دکتر کیانوش جهانپور در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران، ضمن تبریک آغاز هفته سلامت در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش سفرهای بین استانی، گفت: کسانی که سفرهای غیرضروری دارند باید بدانند سلامت خود را به خطر می‌اندازند.

وی با اشاره به وجود ترافیک در برخی استان‌های کشور به دنبال عدم اجرای طرح ترافیک،‌ افزود: با توجه به بازگشایی‌های اتفاق افتاده ترجیح ما این است که افراد با اتومبیل شخصی خود به مقاصد خود بروند.

اکنون اولویت ما قطع زنجیره انتقال است و نه آلودگی هوا یا ترافیک؛ اما  توجه کنید هیچ کشوری نمی‌تواند قرنطینه اجباری را طولانی مدت دنبال کند و اکنون اکثر کشورها به سمت بازگشایی‌ها رفته‌اند.

فیلم نوشیدن ادرار شتر

بازگشایی مجدد مشاغل کم خطر هیچ جایگزینی ندارد و جوامع نیز توان تعطیلی طولانی مدت را ندارند اما فراموش نکنید که بازگشایی‌ها به هیچ عنوان مترادف با حذف بیماری نیست بلکه رعایت توصیه‌های بهداشتی بیش از گذشته مهم است.

جهانپور افزود: اکنون نیز جمعیت دانشجو و دانش آموز که حدود ۲۰ میلیون نفر جمعیت را شامل می‌شود همچنان باید در منازل باشند و با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها آمدن این افراد به بیرون از منزل توجیهی ندارد.

از سوی دیگر همچنان یک سوم کارکنان دولت نیز به صورت دورکاری فعال هستند.

اما،‌ نتیجه عدم توجه به توصیه‌های بهداشتی در روزهای فعلی در روزهای آتی مشخص خواهد شد.

ماجرای فیلم نوشیدن ادرار شتر

بررسی حواشی یک فیلم در فضای مجازی

وی در پاسخ به سوال خبرگزاری ایسنا مبنی بر موضع وزارت بهداشت در خصوص فیلم منتشر شده در فضای مجازی که نشان دهنده نوشیدن ادرار شتر توسط یک شخص بود، گفت:

ما ناظر بر حریم خصوصی افراد نیستیم و وزارت بهداشت به این موضوع ورود نمی‌کند، این مشکلات شخصی افراد است که به این صورت نمود بیرونی پیدا می‌کند. معمولا وقتی شخصی می‌خواهد گزاره غلطی را بیان کند که خودش نیز از نادرست بودن آن مطلع است، به هر کاری متصل می‌شود، به گونه‌ای که با نسبت دادن آن به مقدسات سعی می‌کند کاری کند که افراد برای اعتراض جرات کافی نداشته باشند.

البته موضوعی که عده‌ای از آن تحت عنوان طب اسلامی یاد می‌کنند بارها توسط بزرگان این علم و بزرگان علم حدیث رد شده است و این کار بیشتر یک نوع مغالطه مقدس نام می‌گیرد.

 علم طب، تجربی است و تک تک گزاره‌های آن قابل اصلاح و ویرایش است. گزاره‌های طبی در طول تاریخ تجربه شده و اگر سودمند نباشد کنار می‌رود.

چگونگی صدور گواهی فوت مبتلایان یا افراد مشکوک به کرونا

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در خصوص فرایند صدور گواهی فوت در مورد مبتلایان به کرونا یا افراد مشکوک به کرونا، گفت: در گواهی فوت سه علت به ترتیب به صورت زمینه‌ای، ثانویه و نهایی است که پزشک بنابر تشخیص خود آن را پر می‌کند.

هیچ کس نمی‌تواند پزشک را مجبور به تشخیص خاصی کند و او باید بر اساس تشخیص خود موارد فوت را لحاظ کند.

موضوع مطرح شده این بود که فرم پنومونی هم در اطلاعت پرونده فرد مبتلا به پنومونی کرونایی، وجود داشته باشد. اعلام آمار فوت شدگان بر اثر کرونا نیز بر اساس همین گواهی‌های فوت اعلام می‌شود.

وی افزود: ابلاغ معاونت درمان در این زمینه، دستورالعمل طبیعی است. علت ثانویه در گواهی فوت می‌تواند کرونا باشد و این گواهی توسط پزشک صادر می‌شود.

من پزشک که ۴ صفحه گواهی فوت را پر می‌کنم و در هر صفحه دو مهر می‌زنم و علت مرگ را می‌نویسم و جواز فوت و دفن را صادر می‌کنم، ۸ بار مهر و امضا کرده‌ام.

هیچ وزیر بهداشت و معاون وزیری نمی‌تواند به پزشک بگوید علت فوت در گواهی فوت را چیز دیگری به جز کرونا بنویسد.

هر پزشکی که می‌دانست بیمار به علت ابتلا به کرونا فوت کرده و ننوشته، مقصر است.

وقتی گواهی صادر می‌شود، آنچه اتفاق افتاده و قطعی است را باید گواهی کرده باشد و اگر چیزی جز آن نوشته، گواهی فوت خلاف صادر شده است.

سناریویی جدید برای تحریم‌ ایران

جهانپور در پاسخ به سوالی درباره ماجرای واردات کیت‌های تشخیصی کرونا از کره جنوبی بیان کرد: این ماجرا در رسانه‌های معاند مطرح شده است و بنده هم تاکید دارم که نام این شبکه‌ها را معاند بگذاریم.

برخی شبه رسانه‌ها به سرویس‌های امنیتی وابسته هستند و برای ما شناخته شده‌اند. این گزارش ضد و نقیض و عجیب و غریب با کلماتی مثل سپاه و بسیج و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منتشر شده و در حاشیه آن ماجرای کیت تشخیصی کرونا را هم مطرح و عبور کرده‌اند.

به محض این‌که این گزارش را برای من فرستادند، مطمئن شدم محموله خریداری شده کیت که توسط شرکتی در زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام خریداری شده به مقصد نمی‌رسد.

اتفاق این بود که قرار بود این کیت وارد ایران نشود و سوییفت به بهانه قوانین تحریمی لغو شد و قبل از آن، پیوست رسانه‌ای برای آن ایجاد کرده‌اند.

این شرکت یکی از زیرمجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان امام بود و سوال ما این است که اگر این کیت یا تجهیزات پزشکی تحریم نیست، چرا این سوییفت لغو شد و اگر تحریم هست که این همه ادعا مبنی بر این‌که دارو و تجهیزات تحریم نیست چگونه توجیه می‌شود؟.

وی افزود: از طرفی ادعا شد که این شرکت کره‌ای مخابراتی است و ربطی به دارو و تجهیزات پزشکی ندارد. نمایندگی انحصاری این شرکت منتشر شد که از فوریه ۲۰۲۰ برای دو سال به صورت انحصاری نمایندگی توزیع این کیت‌ها را در آسیا و خاورمیانه بر عهده دارند.

مجموعه ستاد فرمان اجرایی امام (ره) از روز نخست شیوع کرونا در کشور در کنار وزارت بهداشت قرار گرفت. سامانه ۴۰۳۰ و افزایش تولید ماسک هم مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است.

شخصی که در این میان از سازمان غذا و دارو نام برده می‌شود دو سال است که مسئولیتی در سازمان غذا و دارو ندارد. از طرفی این شرکت خصوصی نیست و منافعی ندارد.

اگر کیت تشخیصی تهیه می‌شود برای روستاها و نقاط دور افتاده و توسعه تست‌های کروناست که در کنار کیت‌های تولید داخل بتوانیم به صورت وسیع‌تر تست کرونا را انجام دهیم. باید مشخص کنند که جایگاه آنها در کنار مردم ایران است یا در مقابل مردم؟

هیچ نقطه سومی هم وجود ندارد این یک دو قطبی است که یا باید کنار ایران باشند و یا مقابل ایران؛ دارو و تجهیزات پزشکی به هیچ بهانه سیاسی نباید در دنیا تحریم شود، اما این کار با واسطه یا بی واسطه توسط ایالات متحده آمریکا انجام شده است و هیچ پوشش رسانه‌ای هم برای آن نتوانستند ایجاد کنند.

فیلم نوشیدن ادرار شتر

حتی افرادی که ارتباطی به جمهوری اسلامی ایران هم ندارند به صورت مکرر اعلام کرده‌اند که در این مورد ایران راست می‌گوید.

وزارت بهداشت، تنها مرجع اعلام آمار کرونا

وی در پاسخ به سوالی درباره صحبت‌های مطرح شده در مورد آمارهای ابتلای قطعی کرونا در کشور، افزود: موارد منفی کاذب و شناسایی نشده وجود دارد، اما در آمارهای وزارت بهداشت چنین آماری نداریم.

برخی فکر می‌کنند چیز جدیدی کشف کرده‌اند و می‌گویند آمارهای واقعی از آمار وزارت بهداشت بالاتر است. آماری که ما اعلام می‌کنیم موارد شناسایی شده است، اما مواردی که شناسایی نکردیم قابل اعلام نیست.

فقط چیزی که مستند داریم و قطعی است را اعلام می‌کنیم و جز این هم اعداد دیگری را با فشار هیچ شخصی اعلام نخواهیم کرد و دوستان هم بیش از حد اصرار نکنند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت ادامه داد: ما مسئولیتی در این زمینه نداریم که اگر کسی گفته آمار را قبول ندارد، در زمینه آن صحبت کنیم.

برخی افراد کارشناس شمارش رای هستند تا شمارش علت مرگ و میر؛ دوستان باید در حوزه‌ای اظهار نظر کنند که تخصص دارند. هیچ کدام از این افراد در زمینه علت فوت تخصص ندارند.

این افراد در زمینه سابقه شمارش رای تخصص دارند، اما علت فوت خیر،  بنابراین پاسخی در مورد این اظهار نظرها ندارم.

اگر کسی کارشناس پزشکی قانونی است و می‌تواند تفکیک کند که مرگ و میرها به چه علت است، ما هم در کلاس درس آنها شرکت می‌کنیم.

وی در خصوص خارج نشینانی که نسبت به صحبت آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت مواردی را مطرح می‌کنند، گفت: برخی افراد در کشورهایی هستند که ۹ تا ۱۰ درصد موارد شناسایی شده، فوت کرده‌اند و بعد می‌گویند در ایران آمار مرگ و میر مشکوک است، در حالی‌که اول باید از دولت همان کشور سوال کنند که چطور ممکن است ۹ تا ۱۰ درصد شناسایی شده‌ها در آن کشورها فوت کنند؟

پایان پیام

کد خبر : 160713 ساعت خبر : 7:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=160713
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات