لاک‌پشت‌ پوزه عقابی و تعرض به این زیستگاه این جانور در معرض انقراض

لاک‌پشت‌ پوزه عقابی و تعرض به این زیستگاه این جانور در معرض انقراض

پایگاه خبری گلونی آرشین ساکی: این ویدیو که به ساخت‌و‌ساز در محل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه عقابی اشاره دارد نشان می‌دهد که گروهی از ما انسان‌ها نه تنها اصلا و ابدا توجهی به گونه‌های جانوری نداریم بلکه هیچ حقی برای بقای آن‌ها قائل نیستیم.

لاک‌پشت‌ پوزه عقابی

لاک‌پشت‌های پوزه عقابی

لاک‌پشت‌ پوزه عقابی گونه‌‌ای از سنگ‌پشتان هستند که در معرض انقراض شدید قرار دارند.

علت نام‌گذاری آن‌ها شکل پوزه‌شان است که برای بیرون کشیدن غذا به شکل منقار عقاب است.

به نظرتان جانوری با چنین ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد باید به دلیل زیاده‌خواهی ما انسان‌ها نسلش منقرض شود؟

از وقتی ویروس کرونا به سراغ‌مان آمده دانشمندان در کشورهای زیادی مشغول مطالعه و تحقیق هستند تا بتوانند هرچه سریع‌تر داروی این بیماری را کشف کنند و انسان را از خطر نابودی نجات دهند.

ولی حیوانات برای چنین تهدیدهایی امکانات آزمایشگاهی و تحقیقاتی ندارند. و ما انسان‌ها خودمان بزرگ‌ترین تهدید برای‌شان به حساب می‌آییم.

بله ساخت‌وساز و صنعتی کردن و برج بالا آوردن کار خوبی است اما مختص منطقه شهری، جایی که تعلق به ما دارد برای زندگی نه این‌که همه چیر را نابود کنیم تا خودمان استفاده کنیم.

اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت که این‌گونه لاک‌پشت را در معرض انقراض می‌داند دلیل اصلی را شکار توسط انسان‌ها معرفی کرده است.

وجود این لاک‌پشت‌ها در خلیج فارس فرصت خوبی است که با برنامه‌ریزی برای حفاظت از آن‌ها به تداوم حیات‌شان کمک کرد نه این‌که برای ساختمان‌سازی روند نابودی‌شان را سرعت بخشید.

مقام‌های مسئول در این زمینه وظیفه دارند به طور جدی موضوع را پیگیری کنند و جلوی این حریم شکستن‌های انسان‌ها را بگیرند تا بلکه درس عبرتی شود برای دیگران که فکر چنین کارهایی را در سر می‌پرورانند برای کسب سود بیش‌تر.

پایان پیام

کد خبر : 161067 ساعت خبر : 6:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=161067
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات