ماده پلنگ کنجکاو دوربین تله‌ای را پیدا کرد؛ دنیای متفاوت پلنگ‌های نر و ماده

ماده پلنگ کنجکاوی که دوربین تله‌ای را پیدا کرد؛ دنیای متفاوت پلنگ‌های نر و ماده

به گزارش پایگاه خبری گلونی یک دوربین تله‌ای توسط ماده‌پلنگی کنجکاو کشف شد. اگر به فیلم خوب دقت کنید متوجه تفاوت آشکار ماده‌پلنگ‌ها با نوع نرشان می‌شوید. این پلنگ در حالی‌که داشت مسیر عادی خود را طی می‌کرد ناگهان برمی‌گردد و متوجه دوربین می‌شود.

این‌جا دقیقاً همان نکته کلیدی اتفاق می‌افتد. اگر به‌جای پلنگ ماده نوع نر آن در حال عبور بود کوچک‌ترین توجهی به اطراف نمی‌کرد و مسیر خود را ادامه می‌داد و این اتفاق جالب هم اصلاً رخ نمی‌داد.

احتمالاً نصب‌کننده دوربین یعنی آقای مرتضی آریایی‌نژاد هم بعد از ساعتی با فیلمی از عبور یک پلنگ بی‌حال و حوصله گرسنه، برمی‌گشت.

این ماده پلنگِ کنجکاو متوجه دوربین تله‌ای در کوه‌های میناب شده و آنرا به زمین می‌زند.

پلنگ

البته اگر این پلنگ نر از آن مدل‌های عشق ماشین بود و به فاصله دوسانتی‌متری این دوربین، قسمتی از بوق «ده‌ یازده» افتاده بود، حتماً و بلادرنگ آن را می‌دید و برمی‌داشت.

این موجودات نر، فقط به علاقه‌مندی‌های خود توجه می‌کنند و به باقی دنیا کاری ندارند.

اما ماده‌ها را ببینید همیشه حواس‌شان جمع است و متوجه همه جا هستند.

حتا دوربینی که مخفی شده را هم می‌توانند پیدا کنند. دقیقاً به همین خاطر است که وظیفه بزرگ کردن فرزندان بر عهده پلنگ‌های ماده است.

با این حجم از دقت مطمئناً می‌توانند فرزندان خود را از هر خطری محافظت کنند.

حالا تصور کنید این مسئولیت‌ را به پدرپلنگ می‌دادند، احتمالاً زودتر از این‌که شکارچیان نسل این حیوانات را منقرض کنند، فرزندان یکی‌یکی مفقود شده و نسل‌شان منقرض می‌شد.

خدای نکرده یک‌وقت فکر نکنید منظورمان این است که آدم‌ها هم همین‌طورند.

لطفاً موضوع را فمینیستی نکنید. ما فقط درمورد پلنگ‌ها صحبت می‌کنیم و به هیچ‌وجه به انسان‌ها کاری نداریم و هرگونه شباهت بین اخلاق و روحیات انسان‌ها و پلنگ‌ها کاملاً اتفاقی بوده و هیچ عمدی در کار نیست.

پایان پیام

کد خبر : 162185 ساعت خبر : 1:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=162185
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات