وام بازنشستگان کشوری چند میلیون شد؟ خبر ۷ میلیون تومان واقعی است؟

از اول اردیبهشت ۹۹ به هر بازنشسته ۷ میلیون تومان وام می‌دهند اما شرایطی دارد. وام بازنشستگان کشوری چند میلیون شد؟

پایگاه خبری گلونی بهاره حاصلیان: بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی ثبت‌نام وام ۷ میلیون تومانی بازنشستگان کشوری از اول اردیبهشت آغاز شد.

اما پرداخت این وام همانند هر وام دیگری دارای شرایطی است که هر مستمری‌‌بگیر قبل از مراجعه و یا قبل از هر گونه برنامه‌ریزی برای وامش باید بداند که آیا شرایط لازم برای دریافت وام را دارد یا خیر.

وام بازنشستگان کشوری

البته بعضی از شروط ذکر شده آنچنان غیر منطقی و غیر قابل دسترس نیستند اما به هر حال دانستن شرایط، می‌تواند از مراجعات بی‌نتیجه به بانک در این شرایط شیوع بیماری کرونا بکاهد تا برایشان خطرآفرین نباشد.

اولین شرایط در دریافت وام اینگونه تعریف شده است که بازنشسته محترم باید حداقل یکسال از حکم بازنشستگی‌اش گذشته باشد.

در واقع اگر حکم بازنشسته‌ای زیر یکسال باشد، هنگام مراجعه به بانک عامل با این پاسخ روبه‌رو خواهند شد که: «پدرجان یا مادرجان اجازه بدهید جوهر امضا حکمتان خشک شود بعد بیایید و از تسهیلات بازنشستگی استفاده نمایید».

در شرط دیگری نیز گفته شده است که ذکر شماره تلفن همراه متقاضی در بخش مشخصات متقاضی الزامی است.

مسلماً بازنشسته‌ی با عزتی که بعد از سال‌ها خدمت به دولت، واجد شرایط دریافت وام ۷ میلیون تومانی می‌گردد، باید شماره تماسی از خود به جا بگذارد تا این رخداد به او اطلاع‌رسانی گردد.

در رابطه با سایر شروط نظر خاصی نمی‌شود ارائه داد زیرا درک مفهوم شرط براساس آنچه صندوق بازنشستگی اعلام کرده است، به این راحتی‌ها نیست و احتیاج به متخصصی دارد تا شرایط بازنشسته برای دریافت وام را محرز نماید.

مثلاً در یکی از شروط ذکر شده است: «وظیفه بگیر متقاضی که علاوه بر اینکه به تنهایی از دفتر کل اول حقوق وظیفه دریافت می‌کند، به اتفاق وراث دیگر از دفتر کل دوم نیز حقوق وظیفه دریافت می‌کند.

توصیه می‌شود وظیفه‌بگیر متقاضی، از دفتر کل اول اقدام به ثبت‌نام کند تا امکان ثبت‌نام یک نفر از مابقی وراث وظیفه‌بگیر از دفتر کل دوم فراهم شود».

در رابطه با این نوع از شروط به بازنشستگان محترم توصیه می‌گردد که از مشاورانی متخصص کمک بگیرند.

البته مشاورانی که رایگان مشورت می‌دهند در اولویت هستند زیرا ۷ میلیون تومان، مبلغی نیست که لازم باشد به خاطرش حق مشاوره جداگانه‌ای هم پرداخت شود.

در انتهای لیست شرایط، صندوق بازنشستگی بیان داشته است که پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، تمامی سوابق وام‌های دریافتی متقاضیان، همچنین بهره‌مندی آنها از سایر تسهیلات و میزان حقوق و چند تا نقطه بسیار طولانی که معنی از بررسی کلی چیزهای دیگر هم دارد، آنوقت تازه براساس میزان اعتبار بانک عامل تصمیم می‌گیریم که به کدام بازنشسته وام ۷ میلیون تومانی بدهیم.

به بیان بسیار خلاصه اینکه بازنشستگان محترم دریافت وام را کان لم یکن تلقی نموده و از خیر دریافتش بگذرند. و به عبارتی عطایش را به لقایش ببخشند.

پایان پیام

کد خبر : 161044 ساعت خبر : 3:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=161044
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات