واکسن ‌کرونا بر روی انسان آزمایش می‌شود

واکسن ‌کرونا بر روی انسان آزمایش می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی دانشمندان بریتانیایی واکسن ویروس کرونا را که می‌تواند به طور بالقوه به درمان کووید-۱۹، بیماری ناشی از این ویروس مرگبار بیانجامد، همین هفته آزمایش می‌کنند.

مت هنکاک، وزیر بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی بریتانیا با اعلام این خبر گفت آزمایش این واکسن به نام ChAdOx1 nCoV-19 بر روی انسان، همزمان با ده‌ها آزمایش دیگر در دیگر کشورهای جهان، از روز پنجشنبه ۲۳ آوریل آغاز می‌شود.

وزیر بهداشت بریتانیا می‌گوید واکسن ChAdOx1 nCoV-19 توسط دانشمندان دانشگاه آکسفورد ساخته شده و بر اساس گزارش‌های اولیه میزان کارآیی و موفقیت ۸۰ درصدی دارد.

این واکسن با مهندسی ژنتیک برای حمل ویروس بیماری کووید-۱۹ با استفاده از ویروس رشد یافته در بدن شامپانزه ساخته شده است.

آقای هنکاک در کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد که نتایج عملی این واکسن که ساخت آن در شرایط عادی و رساندن آن به مرحله فعلی سال‌ها طول می‌برد، هنوز «نامشخص» است.

وزیر بهداشت بریتانیا افزود: «ما همزمان روی تولید سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا اگر هر یک از این واکسن‌ها جواب داد، بتوانیم در اسرع وقت آن را در اختیار مردم بریتانیا قرار دهیم.»

واکسن ‌کرونا بر روی انسان آزمایش می‌شود

بیش از ۳۰ شرکت در سراسر جهان در حال حاضر مشغول ساخت واکسن برای درمان بیماری کوووید-۱۹ هستند، بیماری‌ای که جان ده‌ها هزار نفر را در گوشه و کنار جهان گرفته است.

کشورهای اروپایی در کنار برخی کشورها به دنبال ساخت واکسن برای مقابله با ویروس کرونا هستند. هلند از جمله کشورهایی است که به دنبال افراد داوطلب برای آزمایش گسترده‌تر واكسنی از خانواده ‌BCG است.

نام اصلی این خانواده واکسن باسیل کالمِت گوئِرین، به فرانسوی Bacillus Calmette–Guérin یا به‌ اختصار، ب.ث.ژ است كه در حال حاضر از آن برای دانش‌آموزان مدارس در برابر بیماری سل استفاده می‌شود.

شرکت آلمانی کیورواک می‌گوید که تابستان همین سال واکسن مبتنی بر آران‌ای تغییر یافته بر روی انسان آزمایش می‌کند.

دانشمندان بریتانیایی در امپریال کالج لندن، همزمان با آلمانی‌ها نوعی از همین واکسن را که تولید کرده‌اند، آزمایش خواهند کرد. شرکت استارت‌آپ ایتالیایی بنام تاکیس بیوتک نیز می‌گوید پاییز سال بعد واکسن ساخت خود را آزمایش می‌کند.

دانشمندان از سراسر جهان در بیانیه مشترکی که توسط سازمان جهانی بهداشت منتشر شد، با تاکید بر اهمیت ساخت واکسن ویروس کرونا می‌گویند که این کار زمان خواهد برد.

این گروه از دانشمندان در بیانیه خود آورده‌اند: «ما دانشمندان، پزشکان، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگانی هستیم که در قالب همکاری‌های بین‌المللی با هماهنگی سازمان جهانی بهداشت گرد هم آمده‌ایم تا در اسرع وقت به ساخت واکسن در مقابله با کووید-۱۹ کمک کنیم.

اگرچه ساخت واکسن برای استفاده همگانی و وسیع زمان می‌برد اما چنین واکسنی شاید در نهایت تنها راه ممکن در کنترل این بیماری همه‌گیر جهانی است.»

پایان پیام

کد خبر : 160885 ساعت خبر : 7:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=160885
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات