وزش باد در اراک این شهر را برای اولین بار در سال ۹۹ آلوده کرد

وزش باد در اراک این شهر را برای اولین بار در سال ۹۹ آلوده کرد

به گزارش پایگاه خبری گلونی هر زمان که در یکی از شهرهای صنعتی ایران از جمله تهران، اصفهان و یا اراک هوا آلوده می‌شود، همه مردم چشم انتظار شرایط جوی می‌مانند تا بلکه وزش باد و یا بارش چند قطره باران، آلودگی را از چهره شهر بزداید.

وزش باد در اراک

اما دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه، وزش باد در استان مرکزی سبب ایجاد آلودگی و ایجاد شرایط ناسالم در شهرهای اراک، ساوه و شازند شد.

به نقل از مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، وزش باد در ساعات اخیر باعث ایجاد گرد و غبار منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شده است.

به طوری که گرد و غبار خارجی و کویر مرکزی ایران، سلامت هوای شهرها را تحت تأثیر قرار داده است.

علیرضا محرابیان کارشناس مرکز پایش آلودگی هوا، شاخص آلودگی در شهر ساوه را ۱۶۰و در شازند را ۱۴۲ اعلام نمود و بیان کرد که شهروندان در این شرایط از تردد غیر ضروری بپرهیزند.

وی همچنین اشاره کرد با وجود آنکه اراک به عنوان هشتمین شهر آلوده کشور رده‌بندی می‌شود، اما از ابتدای سال ۹۹ تا به امروز، بیست و یک روز پاک را تجربه کرده است به طوریکه امروز در تقویم زیست محیطی استان مرکزی، اولین روز آلوده در سال ۹۹ را بوده است.

این شرایط ناسالم تا ۲۴ ساعت آینده ادامه پیدا خواهد کرد اما طبق گزارش هواشناسی احتمالاً‌ برای ساعات آتی، رگبارهای پراکنده‌ای پیش‌بینی می‌شود که در صورت تحقق این رگبارها، هوای استان مرکزی سالم خواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 163037 ساعت خبر : 11:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=163037
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات