گلونی

ترند اول توئیتر همیشه دست سیاست‌بازهاست

ترند اول توئیتر

ترند اول توئیتر همیشه دست سیاست‌بازهاست

ترند اول توئیتر همیشه دست سیاست‌بازهاست

پایگاه خبری گلونی محسن فراهانی: یکی از اصلی‌ترین کاربردهای شبکه‌های اجتماعی جهت‌دهی رسانه‌ای حول محور یکی از موضوعات و مطالبات روز کاربران است.

یعنی کاربران با پرداختن به یک موضوع خاص در یک برهه زمانی خاص توجه رسانه‌ها را به سوی موضوع مدنظر خود جلب می‌کنند.

ماجرای ترند اول توئیتر

آن‌ها با زدن یک هشتگ مشترک در موضوع مورد نظرشان آن هشتگ را به صدر جدول پرمخاطب‌ها می‌آورند.

در نتیجه رسانه‌ها و در پی آن مسئولان جامعه متوجه می‌شوند دغدغه امروز مردم چیست.

اما همه این‌ها برای یک جامعه منتعادل است نه جامعه‌ای دو قطبی، چندپاره و پردشمنی مانند جامعه ما.

سال‌هاست که در ایران هشتگ‌های ترند شده بوی سیاست می‌دهند.

سال‌هاست که هشتگ‌‎ها و مطالبات به حق مردم آلوده‌ی بازی‌های سیاسی می‌شود.

جامعه ما به شدت دوقطبی است و هر اتفاقی منجر به ایجاد یک بحث صفر و صدی مطلق می‌شود و از آن سو دشمنان و بدخواهان بسیاری هستند تا هر ماجرایی را دستمایه رسیدن به اهداف خود کنند.

آن‌ها به کمک ربات‌های خود و همچنین لشکریان سایبری پنهان شده در کشورهای دیگر هر موضوعی را جهت نفرت‌پراکنی و برهم زدن جامعه مورد سواستفاده قرار می‌دهند.

برای همین هرگز صدای مردم به آنجا که باید برسد نمی‌رسد. چرا؟

چون به محض کلیک کردن بر روی هشتگ مورد نظر با انبوهی از فحاشی‌ها، عقده‌گشایی‌ها و نفرت‌پراکنی‌ها مواجه می‌شویم و مطالبات اصلی مردم زیر هزاران توئیت نامعتبر له می‌شود.

به همین دلیل در کشور ما شاید یک هشتگ به ترند اول تبدیل شود اما احتمال اثرگذاری آن بسیار پایین خواهد بود. چون فضای آلوده و پر از دشمنی توجهات را به سوی خود جلب نمی‌کند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل