گلونی

تنوع نژادی از معیارهای جوایز اسکار می‌شود

تنوع نژادی در سینما

تنوع نژادی از معیارهای جوایز اسکار می‌شود

تنوع نژادی از معیارهای جوایز اسکار می‌شود

آکادمی علوم و هنرهای سیمایی اسکار از ایجاد گروهی برای توسعه دستورالعمل‌های افزایش گوناگونی نژادی در این جوایز سینمایی خبر داد.

به گزارش گلونی آکادمی اسکار که همواره برای تجلیل از شمار کمی از هنرمندان و سینماگران سیاه‌پوست مورد انتقاد است اعلام کرد گروهی را برای توسعه و بسط نقشه راه افزایش گروناگونی نژادی در جوایز سینمایی اسکار ایجاد خواهد کرد که سینماگران برای باید برای حضور در این رقابت از آن پیروی کنند.

تنوع نژادی در اسکار

این آکادمی همچنین اعلام کرد این حرکت بخشی از یک مرحله جدید پنج‌ساله برای افزایش گوناگونی در جوایز اسکار است و با همکاری انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا کارگروهی را از مدیران سینمایی تشکیل خواهد داد تا استانداردهایی را برای واجد شرایط شدن حضور در رقابت اسکار تعیین کنند.

این قوانین جدید قرار است از اسکار ۲۰۲۲ (نود و چهارمین دوره جوایز سینمای اسکار) اعمال شود.

اعترض‌ها به آکادمی اسکار از سال ۲۰۱۵ و زمانی که در تمامی شاخه‌های بازیگری حتی یک بازیگر سیاه‌پوست هم نامزد جایزه اسکار نبود با ایجاد کارزار #OscarsSoWhite شدت گرفت که و آکادمی نیز در واکنش به این انتقادها شمار اعضای سیاه‌پوست و زن خود را به دوبرابر افزایش داد. با این وجود در حال حاضر از میان هشت‌هزار عضو آکادمی تنها ۱۶ درصد سیاه‌پوست و ۳۲ درصد زن هستند.

«دان هادسن» مدیر ارشد اجرایی آکادمی اسکار در این‌باره گفت: «می‌دانیم به کار بسیار بیشتری نیاز است تا از ایجاد فرصت‌های برابر برای همگان اطمینان حاصل کنیم. رسیدگی به این موضوع ضرورت فراوانی دارد».

با اعتراض‌های سراسری به کشته شدن «جورج فلوید» به دست پلیس آمریکا، انتقادها از نبود گوناگونی نژادی و  به تصویر کشیدن نژادپرستی در آثار هالیوودی نیز افزایش یافته است.

سرویس نمایش آنلاین فیلم «HBO Max» هم چند روز پیش اعلام کرد فیلم کلاسیک «بر باد رفته» را به صورت موقت از فهرست فیلم‌های خود حذف کرده و در آینده آن را با توضیحاتی در تقبیح نژادپرستی بار دیگر در دسترس قرار خواهد داد.

آکادمی اسکار همچنین اعلام کرده شمار نامزدهای شاخه بهترین فیلم که پیش‌تر تعداد متغیری تا ۱۰ اثر را شامل می‌شد از این پس به صورت ثبت ۱۰ فیلم خواهد بود تا فرصت بیشتری برای حضور در مهم‌ترین شاخه جوایز سینمایی اسکار برای سینماگران فراهم شود.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل