گلونی

حقوق پایین شهردار و دستمزد بالای کارگران خدماتی شهرداری؛ فانتزی رئیس شورای شهر رشت

حقوق پایین شهردار و دستمزد بالای کارگران خدماتی شهرداری؛ فانتزی رئیس شورای شهر رشت

حقوق پایین شهردار و دستمزد بالای کارگران خدماتی شهرداری؛ فانتزی رئیس شورای شهر رشت

حقوق پایین شهردار و دستمزد بالای کارگران خدماتی شهرداری؛ فانتزی رئیس شورای شهر رشت

 اسماعیل حاجی‌پور (رئیس شورای شهر رشت) گفت: «ناصرحاج محمدی (شهردار رشت) با حقوق ثابت ۷ میلیون و پانصد هزار تومان که جمعاً با سایر مزایا و حق جلسات می‌شود ۱۴ میلیون تومان در ماه، به مدت ۱۸ ساعت از شبانه روز مشغول انجام وظیفه بوده و به شهروندان خدمت می‌کند و این مبلغ، در مقایسه با کارگر خدماتی شهرداری رشت که ماهیانه ۷ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند، ناچیز بوده و بنده پیشنهاد می‌کنم که ضریب حقوق شهرداران افزایش یابد!

پایگاه خبری گلونی راضیه حسینی: در حق شهرداران ظلم بزرگی شده که ما تازه متوجه این قضیه شده‌ایم.

این افراد زحمت‌کش که روزی هجده ساعت کار می‌کنند، در گرما و سرما و خطرات مختلف بی‌وقفه در حال تلاش هستند، فقط هفت میلیون و پانصد هزار تومان حقوق می‌گیرند که اصلاً قابل درک نیست.

البته خداراشکر با مزایا به چهارده میلیون می‌رسد، ولی باز هم در مقایسه با کارگری که ماهی هفت میلیون حقوق می‌گیرد و بی‌دغدغه چندساعتی در روز مشغول کار است و بعد با خیالی آسوده و جیبی پرپول باقی روز را در کنار خانواده خوش می‌گذراند، چیزی نیست!

حقوق پایین شهردار و دستمزد بالای کارگران

بله تعجب نکنید. البته می‌توانید کمی تعجب کنید، چون ما خودمان هم بعد از این‌که فهمیدیم کارگران خدماتی شهرداری هفت میلیون حقوق می‌گیرند شوکه شدیم.

بعد از این‌که به حالت عادی بازگشتیم و دو سه بار چشم‌مان را باز و بسته کردیم و چندبار دیگر مطلب را خواندیم متوجه مظلومیت قشر شهرداران و آسایش و راحتی کارگران شدیم.

فقط این وسط مسائلی وجود دارد که متوجه نشدیم.

مثلاً  چرا یک کارگر با حقوق هفت میلیونی نه‌تنها هنوز یک خانه چهل متری ندارد بلکه از پس خورد و خوراک خانواده‌اش هم نمی‌تواند برآید و هر بار که با فرزندانش بیرون می‌رود طوری مسیر را عوض می‌کند که از کنار مغازه‌های میوه‌فروشی با میوه‌های نورسیده و خوشمزه بهاری رد نشوند.

چرا دوسال است به پسرش قول داده یک دوچرخه برایش بخرد و هنوز حتی نتوانسته پول دسته دوم آن را هم جور کند؟

چرا سه سال است برای خودش و همسرش کفش نو نخریده.

آقای حاجی‌پور، آیا خبر دارید بعضی از این کارگرهای خدماتی شهرداری که می‌گویید هفت میلیون حقوق می‌گیرد، برای سیر کردن شکم زن و بچه‌اش، بعد از کار، به خانه‌های مردم می‌رود و باغبانی می‌کند.

بذر گل می‌خرد و در خانه پرورش می‌دهد بلکه چندهزار تومان نصیبش شود، ولی باز هم نمی‌تواند از پس مخارج زندگی برآید.

کارگرها خسته‌تر از آن هستند که بتوانند جواب شما را بدهند، راستش بیشتر از هجده ساعتی که شهردار رشت مشغول خدمت خالصانه به مردم است کار می‌کنند و دیگر توانی برای دفاع از خود و نشان دادن فیش حقوقی ندارند.

به نظرم بهتر است به تلاش برای اضافه شدن حقوق شهردار ادامه دهید ولی نه با خبرهای فانتزی و تخیلی.

کارگران مشغول کارند، با حقوقی بسیار پایین‌تر از آن‌چه فکرش را می‌کنید.

بهتر نیست کاری به کارشان نداشته باشید و مشغول تصویب اضافه حقوق شهردار شوید؟

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل