گلونی

زندگی نامه محمدعلی کشاورز را بخوانید؛ او امروز درگذشت

زندگی نامه محمدعلی کشاورز

زندگی نامه محمدعلی کشاورز را بخوانید؛ او امروز درگذشت

زندگی نامه محمدعلی کشاورز را بخوانید؛ او امروز درگذشت

به گزارش گلونی محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون امروز (یکشنبه 25 خرداد 1399) درگذشت. در زیر زندگی هنری این هنرمند محبوب کشورمان را مرور می‌کنیم.

محمدعلی کشاورز در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۳۰۹ در اصفهان متولد شد.

 او دارای نشان درجه‌ یک فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران است. وی اهل محله سیچان در اصفهان بود و در نوجوانی در محله نازی آباد سکونت داشت.

زندگی نامه محمدعلی کشاورز

او در شهر اصفهان، محلهٔ سیچان به دنیا آمد و فرزند دوم خانواده کشاورز است. خاندان وی اصالتاً از گرجی تبارانی بوده که در زمان شاه عباس به ایران آمده و مسلمان شده‌اند. نام خانوادگی قبلی اصلانی بوده‌است؛ خاندانی که اکنون بخش قابل توجهی از جمعیت گرجیان اصفهان و فریدونشهر را تشکیل می‌دهند.

 وی یک بار ازدواج نموده‌است که در سال ۱۳۵۲ این ازدواج به جدایی انجامید و پس از آن دیگر ازدواج نکرد. نتیجه این ازدواج دختر وی به نام نلی است که در بلژیک زندگی و نقاشی تدریس می‌کند.

 وی فارغ‌التحصیل هنرستان هنرپیشگی تهران و دانشکده هنرهای دراماتیک است. او مجری‌گری برخی برنامه‌های مربوط به نقشه‌برداری در صدا و سیما به عهدهٔ ایشان بوده‌است.

وی یک‌بار در دانشکدۀ پزشکی نیز پذیرفته شد امّا به‌دلیل علاقه و عشق زیادی که به‌بازیگری داشت از تحصیل در این رشته انصراف می‌دهد و به‌همان عشق‌اش بازیگری می‌پردازد.

اولین فعالیت هنری وی بازی در تله‌تئاتر «خودکشی» به کارگردانی علی نصیریان در سال ۱۳۳۹ بوده‌است و سپس در نمایش‌هایی همچون «ویولن‌ساز کره‌مونا»، «آنتیگون»، «آندورا»، «ادیپوس شهریار»، «بازی استریندبرگل» بازی کرد.

در سال ۱۳۴۷ به تلویزیون رفت و کارگردانی هنری قسمت‌هایی از سریال خانهٔ قمر خانم را به عهده گرفت. از آثار ماندگار وی می‌توان به مجموعه‌های تلویزیونی دایی‌جان ناپلئون، آتش بدون دود، هزاردستان (در نقش شعبان استخوانی)، سربداران (در نقش خواجه قشیری)، افسانه سلطان و شبان (در نقش خوابگزار اعظم)، پدرسالار و گرگ‌ها اشاره کرد.

او برای نخستین بار در سال ۱۳۴۳ با فیلم شب قوزی ساخته فرخ غفاری بازیگری سینما را نیز تجربه کرد و تاکنون در ۴۷ فیلم سینمایی ایفای نقش کرده‌است. از جمله کارهای قابل توجه او می‌توان بهرگبار، خشت و آینه، برزخی‌ها، کمال الملک، مردی که موش شد، کفش‌های میرزا نوروز، مادر، جستجو در جزیره، ناصرالدین شاه آکتور سینما، دلشدگان، آقای بخشدار، زیر درختان زیتون، روز واقعه و کمیته مجازات اشاره کرد.

کشاورز برای بازی در فیلم مادر ساختهٔ علی حاتمی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل