فروش خودروهای آفرودی و لاکچری در گیلان؛ بلایی به جان طبیعت و جنگل‌ها

فروش خودروهای آفرودی و لاکچری در گیلان

  • طبیعت گیلان تاب این همه فشار را دارد؟
  • آیا برای استفاده از این خودرو قانونی وجود خواهد داشت؟
  • آیا جز این است که سراسر خاک گیلان ارزشمند و دچار تنش اکولوژیک است؟

به گزارش گلونی برای خرید دوچرخه وارد فروشگاهی شدیم. با دیدن محصولی عجیب و غریب و عظیم‌الجثه، که در گوشه‌ای از فروشگاه بود کلاً خرید دوچرخه یادمان رفت و محو ابهت این وسیله شدیم.

چرخ‌های بزرگی که معلوم بود توانایی شخم زدن هر زمینی را دارند و اصلاً کلمه صعب‌العبور برای‌شان معنی ندارد؛ طراحی بدنه به قدری خاص که کلی طول کشید ابعاد و زوایای خودرو را درک کنم.

این خودرو که گویا نامش «ماوریک» و برند کن ام«can am» کاناداست، با قیمتی که دود از سر آدم بلند می‌کند به فروش گذاشته شده است.

یک میلیارد و دویست و اندی برای سوار شدن و لذت بردن از رانندگی با این وسیله که بیشتر شبیه جانواران ماقبل تاریخ بود باید بدهید و بعد با خیالی آسوده به دل طبیعت بزنید و هرچه زیر چرخ‌های این خودرو هست را منفجر کنید.

این خودرو را در یکی از فروشگاه‌های رشت دیدم.

نمی‌دانم چند نفر قدرت خریدش را دارند، اما واقعاً آرزو می‌کنم تعداد بسیار بسیار کمی بتوانند این وسیله را بخرند.

فروش خودروهای آفرودی و لاکچری در گیلان

نماشای گلونی را دنبال کنید

خرید یک ماوریک در گیلان یعنی نابودی هر قسمتی که راننده این خودرو تصمیم می‌گیرد برای لذت از رانندگی انتخاب کند.

جنگل و پوشش گیاهانی که زیر این چرخ‌ها نابود می‌شوند و حیواناتی که با دیدن این غول بی شاخ و دم سکته می‌کنند چقدر لذت‌بخش است؟

این خودرور وارد هر منطقه‌ای از گیلان شود پشت سرش چیزی جز گیاهان و گل‌های شکسته و حیوانات ترسیده و گاهی تلف شده بر جا نمی‌گذارد.

بعد از دیدن نابودی زمین‌های کشاورزی و شالیزارها و قدعلم کردن ویلاهای لوکس و لاکچری به جای‌شان باید شاهد از بین رفتن آرامش جنگل‌ها و مسیرهای زیبای گیلان زیر چرخ‌های چنین خودروهایی باشیم.

احتمالاً بزرگواری که پول ویلا و خودروی آفرودی چند میلیاردی داده‌اند حق خود می‌دانند با ماشین لاکچری‌شان هر جای گیلان که دوست دارند بروند و چه کسی جرأت دارد به آنها اعتراض کند؟

به طبیعت زیبا و جنگل‌های سرسبز گیلان که نگاه می‌کنم می‌بینم فقط همین خودرو را کم داشت تا کلکسیون تخریب و نابودی طبیعت، جنگل‌ها و زمین‌های کشاورزی‌اش کامل شود.

هرچند خیلی مطمئن نیستم و می‌ترسم روزی در فروشگاهی دیگر زیردریایی با قابلیت خوردن و بلعیدن ماهی‌های خاویاری به فروش برسد!

پایان پیام

نویسنده: راضیه حسینی

کد خبر : 166121 ساعت خبر : 3:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=166121
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

به حق و درست گفتید واقعا
کاش به گوش مسئولین دغدغه مند هم برسد