گردشگر گرفتار در ارتفاعات مخملکوه نجات یافت

گردشگر گرفتار در ارتفاعات مخملکوه نجات یافت

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از ایسنا صارم رضایی امروز سوم خردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: گردشگر ۳۹ ساله که در ارتفاعات مخملکوه گرفتار شده بود توسط تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر به پایین منتقل شد.

وی تصریح کرد: نیروهای آتش‌نشانی پس از ۴ ساعت تلاش به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه امکان دسترسی به مصدوم را نداشتند و ساعت ۲۲ شب گذشته اعلام کمک کردند که بلافاصله تیم واکنش سریع به محل حادثه اعزام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان خاطرنشان کرد: نجاتگران تیم واکنش سریع پس از دوساعت کوهپیمایی در شیب ۷۰ درجه به فرد مصدوم رسیدند که به دلیل تشنگی و افت فشار شرایط مساعدی نداشت، پس از اقدامات اولیه و بستن دو کارگاه تخصصی مصدوم را به منطقه امن منتقل کردند.

گردشگر گرفتار در ارتفاعات مخملکوه

رضایی بیان کرد: ساعت ۵ صبح پس از ۷ ساعت عملیات سخت و طاقت فرسا این عملیات با موفقیت به پایان رسید و در حال حاضر حال عمومی این گردشگر خوب است.

وی با بیان اینکه ارتفاعات مخملکوه گرچه ساده به نظر می‌رسد اما از جمله کوه‌های صعب‌العبور استان بوده و صعود به آن بسیار سخت است، افزود: کوهنوردان با دریافت اطلاعات و داشتن راهنما اقدام به صعود به این ارتفاعات را داشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان ادامه داد: تیم پنج نفره واکنش سریع به همراه فرمانده این تیم، یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودرو ست نجات با تجهیزات فنی کوهستان در محل حادثه حضور داشتند و پس از ساعت‌ها تلاش بی وقفه موفق به  نجات جان این گردشگر شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان اظهار کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه حادثه با  ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند و همکاران در جمعیت هلال احمر به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و امدادرسانی را دارند.

پایان پیام

کد خبر : 164148 ساعت خبر : 1:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=164148
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات