آتش سوزی‌ در جنگل های بلوط باغملک

آتش سوزی‌ در جنگل های بلوط باغملک

فرماندار باغملک از وقوع آتش‌سوزی‌ در جنگل‌های بلوط این منطقه خبر داد.

به گزارش گلونی محمد نجاتی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از صبح امروز (۱۷ خردادماه) مراتع و جنگل‌های بلوط در دهستان منگشت دچار آتش‌سوزی‌ شده است.

وی افزود: در پی وقوع حریق در این منطقه، نیروهای اداره منابع طبیعی و نیروهای محلی به منطقه اعزام شده‌اند و فعلا از سرایت آتش جلوگیری و حریق کنترل شده است. از صبح تاکنون آتش دو سه بار مهار شده اما مجددا شعله‌ور شده است.

آتش سوزی‌ در جنگل های بلوط باغملک

فرماندار باغملک گفت: هنوز میزان خسارت وارد شده برآورد نشده و علت این حادثه نیز هنوز مشخص نیست.

این شهر مرکز شهرستان باغ‌ملک است و در شرق استان خوزستان قرار گرفته‌است.

شهرستان باغ‌ملک، یکی از شهرستان‌های استان خوزستان در جنوب غربی ایران است.

باغ‌ملک در سال ۱۳۷۱ تبدیل به شهرستان شد.

باغ‌ملک با شهرستان‌های رامهرمز، ایذه، هفتگل، مسجد سلیمان است و با استان‌های چهار محال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم‌مرز است.

این شهرستان نسبت به سایر شهرستانهای استان خوزستان هوای متعادل و بعضاً سرد را دارد که در فصل تابستان آحاد مردم استان خوزستان را به خود جذب کرده و در منابع طبیعی و گردشگری زیادی که در بستر خود با امنیت بسیار مطلوب جای می‌دهد.

پوشش گیاهی این منطقه از درختان بلوط، افرا، کلخنگ، گردو، انار، کُنار، بَن و برخی گیاهان دارویی و صنعتی دیگر تشکیل شده‌است.

جانوران و پرندگانی همچون؛ پلنگ، مار، خرس، روباه، شغال، سوسمار، قوچ، گرگ، کفتار، گراز، بز کوهی، کبک، تیهو، لک لک و شاهین در منطقه یافت می‌شوند.

جاذبه‌های طبیعی شهرستان باغ ملک منطقه‌ای کوهستانی است که از کوه‌های بادرنگان در شمال و کوه‌های زرین و دیوانه در جنوب تشکیل شده‌است.

مهم‌ترین پوشش گیاهی منطقه را بلوط و افرا تشکیل می‌دهند و در بعضی مناطق سرو های تنومندی وجود دارد.

از گیاهانی که کاربرد دارویی و صنعتی دارند؛ گل گاوزبان، کرفس خاکشیر و گون کتیرا و پوشش گیاهی مخصوص دام در این منطقه می‌رویند.

پایان پیام

کد خبر : 165316 ساعت خبر : 10:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=165316
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات