آمار کرونایی امروز در کشور؛ تاکنون ١١۶ هزار و ٨٢٧ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند

آمار کرونایی امروز در کشور؛ تاکنون ١١۶ هزار و ٨٢٧ نفر از بیماران بهبود یافته‌اند

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲هزار و ۲۸۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور خبر داد و گفت: از بین مبتلایان جدید، ۴٣۵ مورد بستری بوده و ١٨۴٧ بیمار نیز به صورت سرپایی خدمات رسانی شدند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ١٠ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ٢٨٢ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۴٣۵ مورد بستری و ١٨۴٧ بیمار به صورت سرپایی خدمات رسانی شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ١۴٨ هزار و ٩۵٠ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵٧ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ٧٣۴ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون ١١۶ هزار و ٨٢٧ نفر از بیماران، بهبودیافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

به گفته وی، ٢۵٣٣ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

آمار کرونایی امروز در کشور

جهانپور گفت: همچنین تاکنون ٩١۵ هزار و ٩٩٨ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در استان خوزستان، افزود: وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است.

وی همچنین گفت: در حال حاضر استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، اصفهان و هرمزگان در وضعیت هشدار قرار دارند.

همچنین دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت ضمن با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته، دستاورد بسیار مهم کاهش مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کووید۱۹ به زیر ۵۰ نفر در روز رسید، گفت:

این مهم با فداکاری و از خودگذشتگی پرسنل بهداشت و درمان کشور حاصل شد. اما متاسفانه اخیرا با عادی انگاشتن ویروس توسط مردم و برخی مسئولین و تغییر باورها درمورد کرونا ویروس مشکلاتی ایجاد شده است.

به طور مثال اعتقاد به فاصله‌گذاری اجتماعی در نظرسنجی‌ها از ۹۰ درصد به ۴۰ درصد رسیده است.

واهمه و ترس سازنده از ویروس کرونا که موضوعی سازنده بود از ۷۰ درصد به ۳۴ درصد کاهش یافته است و اعتقاد به لزوم در خانه ماندن از ۸۶ درصد به ۳۲ درصد تقلیل یافته است.

کد خبر : 164609 ساعت خبر : 1:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=164609
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات