به فکر آبروی خودتان باشید و در جنگل‌ها آتش روشن نکنید

به فکر آبروی خودتان باشید و در جنگل‌ها آتش روشن نکنید

پایگاه خبری گلوین راضیه حسینی: این روزها که خبرهای زیادی حوالی جنگل‌های زاگرس پخش می‌شود بهترین زمان برای این است که متوجه شویم آتشی روشن، هرچند کوچک، می‌تواند هکتارها جنگل را نابود کند.

البته ممکن است جنگل و درخت برای برخی اهمیت زیادی نداشته باشد، اما احتمالاً آبرو و حیثیت چیز مهمی است.

دوستان عزیزی که به محض دیدین چند درخت، روی ترمز می‌کوبید و تصمیم به برپایی آتش می‌گیرید، لطفاً به این نکته توجه کنید که اگر خدای نکرده شما باعث آتش‌سوزی جنگل‌ها شوید، ممکن است پیدای‌تان کنند و بعد عکس شطرنجی‌تان را در تلویزیون نشان بدهند و کمی بعد فیلم‌های‌تان در فضای مجازی و همان اینستاگرامی که چندوقت قبل، عکس‌های پیک‌نیک مفصل و کباب و مخلفات را گذاشته بودید، پخش شود.

اگر دل‌تان برای جنگل‌ها و درختان نمی‌سوزد، لااقل به فکر خودتان باشید.

به فکر آبروی خودتان باشید و در جنگل‌ها آتش روشن نکنید

خیلی بد است آدم را برای آتش‌سوزی هکتارها جنگل در تلویزیون با سری پایین، و پشیمانی که دیگر سودی ندارد نشان دهند.

این اتفاق در همه جای کشور و هرجا که درخت و جنگلی هست  ممکن است رخ بدهد. مردم به راحتی آتش روشن می‌کنند و بعد بدون توجه به این‌که درست خاموش شده یا نه می‌روند.

حتی دربرخی پارک‌های تفریحی که مکان‌های مشخصی برای روشن کردن آتش گذاشته‌اند، باز هم بعضی از ما که گویا هنوز ژن اجداد  غارنشین‌مان در ما قوی‌تر از ژن‌های دیگر است، در گوشه‌ای مشغول روشن کردن آتش می‌شویم و بعد با احساسی مانند پیروز شدن بر یک استگوسور(نوعی دایناسور نسبتاً عظیم‌الجثه)  بزرگ به جوجه‌های سیخ زده نگاه می‌کنیم.

اگر به همین شیوه پیش برویم دیگر جنگلی برای نشستن و لذت بردن در زیر سایه درختانش باقی نخواهد ماند. هر چه می‌ماند بیابانی خشک و خالی از درخت است.

بخاطر خودتان هم که شده در جنگل‌ها آتش روشن نکنید. از پرندگانی که نابود شدند و لانه‌شان سوخت نمی‌گویم، از درختانی که سال‌ها باید برای کاشت‌شان زمان گذاشت نمی‌نویسم، فقط بخاطر خودتان مراقب جنگل‌ها باشید.

پایان پیام

کد خبر : 164989 ساعت خبر : 4:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=164989
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات