تور آنتالیای ترکیه در ۲۴ ساعت

تور آنتالیای ترکیه در ۲۴ ساعت

به گزارش پایگاه خبری گلونی در ماه مه، اولین سفر خودم را به تور ترکیه انجام دادم، جایی که ۱۰ روز در آن گذراندم و در طول ساحل فیروزه‌ای این کشور، به عنوان «Riviera ترکیه» عبور کردم.

تور آنتالیای ترکیه

مسیر ما در امتداد مسیر لیکان دنبال شد که یکی از بزرگترین مسیرهای پیاده روی در جهان و تور آنتالیا محسوب می‌شود.

اگرچه من در طول تعطیلات از فعالیت‌های شدید خودداری کردم، اما بسیاری از آنچه که این منطقه شگفت‌انگیز ارائه می‌دهد را کشف کردم و تصورات من از آب (آب خیلی روشن آبی) منفجر شد!

با سفر از طریق استانبول ۲۴ ساعت اول خود را در ترکیه گذراندیم. در اینجا ما شهر را پر از تاریخ، فرهنگ، گل و چهره‌های دوستانه کشف کردیم.

آژانس مسافرتی، ما را در هتل کوچک فوق العاده‌ای در قلب شهر قدیمی، Kaleici رزرو کرد و به همین ترتیب ما زمان کمی را که در شهر داشتیم با کاوش در منطقه زیبا گذراندیم.

Kaleici – شهر قدیمی آنتالیا در تور آنتالیای ترکیه

تور آنتالیای ترکیه در 24 ساعت
تور آنتالیای ترکیه در ۲۴ ساعت

کالیچی از جنگلی از خیابان‌های کوبه‌ای پیچیده تشکیل شده است و اگرچه اکنون عمدتاً در مغازه‌های توریستی، کافه‌ها و هتل‌های بوتیک قرار دارد، اما هنوز هم یک مکان کاملاً زیبا برای سرگردان کردن در آن وجود دارد.

گل‌ها در هر جایی که نگاه می‌کنید، در حال رشد بروی دیوارها هستند و یا از پنجره‌ها بیرون می‌ریزند و تمام خانه‌های قدیمی و کافه‌ها جلوه منحصر به فردی دارند.

از اینجا می‌توانید به سمت بندر و ساحل ریزگرد شهر پایین بروید، یا از صخره‌ها برای دیدن مناظر شگفت‌انگیز از آب و کوه‌ها به طرف جلو دریا حرکت کنید.

بعضی از کافه‌ها – مخصوصاً در نزدیکی آبشار – بسیار گران بودند، اما علاوه بر این کافه‌های کوچک با غذای خوشمزه و ارزان قیمت بودند.

در اینجا نیز مکان خرید تات توریستی در آنتالیا وجود دارد – مظنونان معمولی مانند چشم شر، کلاه، لذت ترکیه، ظروف غذا، باقلوا و چای همه در معرض فروش هستند.

اگرچه فروش کالاها، همه صاحبان مغازه دوستانه و قابل احترام بودند، خوشحال بودند که با شما گفت‌وگو کنند و همیشه سعی در ارائه سلیقه از کالاهای خود داشته باشند.

Kaleici محل بسیاری از مکان‌های اصلی شهر رومی است و چندین تور پیاده‌روی رایگان نیز می‌توانید داشته باشید که حتماً توصیه می‌کنم.

اولین ایستگاه ما دروازه هادریان بود که هنگام بازدید از شهر در سال ۱۳۰AD برای نام وی ساخته شد.

قدم زدن در همان مسیری که او طی کرد همانطور که مسیر اصلی روم هنوز در آنجاست، کاملاً الهام بخش بود، کامل با شیارهای عمیق ایجاد شده توسط چرخ دستی‌های بی‌شماری که باید از دروازه‌های شهر عبور کرده بود.

عجیب بود که این منطقه از بازدیدکنندگان محافظت نکند – من عادت کرده‌ام که از مکان‌های تاریخی در پشت دروازه باشم اما این احساس «تاریخ قابل دسترسی» در طول سفر ترکیه من، همانطور که ما سرگردان بودیم، در کنار من ماند و – و به راحتی در اطراف و باستان دست به دست هم دادم.

شهرهای لیکی تعداد اندکی از آنها برای گردشگران تور ارزان آنتالیا ماجراجو باز بود.

از دروازه هادریان تصمیم گرفتیم که فقط در خیابان‌ها سرگردان شده و از جاهای دیدنی استفاده کنیم، سرانجام از کنار مناره Kesik تا برج هیدیرلیک آنتالیا (استحکام یا فانوس دریایی) و پارک کارالی اوغلو آنتالیا (پارک زوج‌های جوان) عبور می‌کنیم.

تور آنتالیای ترکیه در 24 ساعت
تور آنتالیای ترکیه در ۲۴ ساعت

ما این را کشف کردیم جایی که افراد محلی برای گرفتن عکس‌های عروسی خود می‌روند، بنابراین در حالی که از قاب آن بیرون می‌روند، ما یک جبهه صخره را پیدا کردیم و در سایه نشستیم تا منظره را تحسین کنیم.

ما تلاش کردیم که فقط در خارج از شهر قدیمی سرمایه گذاری کنیم، چون به دیوارهای قدیمی شهر رفتیم تا از برج ساعت آنتالیا و مناره شکسته آنتالیا (Kesik Minare) دیدن کنیم.

در اینجا با یک تعجب زیبا روبرو شدم – بین این دو ، یک «پناهگاه گربه» کوچک عجیب و غریب، با خانه‌هایی برای گربه‌ها که از خورشید یا سرما پناه بگیرند وجود داشت در سرتاسر جاده از شهر قدیمی یک چیز کاملاً متفاوت وجود داشت – یک منطقه خرید شلوغ با یک بازار مدرن‌تر که لباس، کفش و هدایای توریستی می‌فروخت.

ما با قدم زدن کوتاه در اطراف منطقه حرکت کردیم و قبل از بازگشت به هتل‌مان، مقداری بستنی خوشمزه در گلات توقف کردیم.

موزه آنتالیا در تور آنتالیای ترکیه

موزه آنتالیا با ۱۳ سالن نمایشگاه و یک گالری هوای آزاد یکی از بزرگترین موزه‌ها در ترکیه است.

برای دوستداران تاریخ این یک بازدید ضروری است، به خصوص، اگر مثل من شما هم برای دیدن برخی از ویرانه‌های بسیار باستانی آن، از منطقه بازدید می‌کنید.

در اینجا بازدید کنندگان تور آنتالیا ارزان قادر به درک بسیار بهتری از سایت‌هایی که دیده‌اند یا می‌خواهند ببینند هستند زیرا بسیاری از نمایشگاه‌ها در اصل از ویرانه‌های محلی رومی مانند پرگا Perge و ترمسوس Termessos آمده‌اند.

به من گفته شده است که به راحتی می‌توانید نیمی از روز را در اینجا سپری کنید.

بسیاری از علائم دارای ترجمه انگلیسی هستند و راهنماهای صوتی در دسترس هستند، و همانطور که فهمیدم اطلاعات بسیار کمی در خرابه‌های باستانی وجود دارد، بنابراین این جایی است که واقعاً آرزو می‌کنم فرصتی برای بازدید از آن در تور آنتالیا داشته باشم.

پایان پیام

کد خبر : 164879 ساعت خبر : 2:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=164879
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات