خرداد ماه امسال پایتخت دقیقاً شبیه پارسال است فقط کرونایی است

خرداد ماه امسال پایتخت دقیقاً شبیه پارسال است فقط کرونایی است

به گزارش گلونی تهران این روزها خرداد ماهی گرم را سپری می‌کند. خرداد ماهی که دقیقاً شبیه سایر خرداد ماه‌های پایتخت در سال‌های گذشته است و فقط یک «کرونا» به آن اضافه شده است که دیگر نه کسی از آن می‌گریزد و نه کسی به آن فکر می‌کند.

زندگی دقیقاً مانند روزهای قبل از شیوع کرونا در جریان است. این را از روی واگن‌های مترو که به طور مرتب پر و خالی می‌شوند، می‌توان فهمید.

خرداد ماه امسال پایتخت

شهر پر است از شهروندان بدون ماسکی که بدون توجه به فاصله اجتماعی در حال رفت و آمد در مکان‌های عمومی هستند و به جای جدیت بیشتر در برخورد و مقابله با این بیماری، کاملاً خطرات را فراموش کرده‌اند و یادشان رفته است که کرونا تا کنون ۸ هزار و ۹۵۰ هموطن را به کام مرگ کشانده است.

از بهمن ماه ۹۸ که کرونا قدم به ایران گذاشت، انواع و اقسام روندهای رو به رشد و صعودی و نزولی و وضعیت سفید و قرمز و زرد و سبز و در پیک و غیر پیک را سپری کرده است تا حالا که به ۲۷ خرداد رسیده است.

در تمام این مدت نیز انواع برخوردها و عملکردها را از جانب مسولین را شاهد بوده‌ایم. اما آنچه بیشتر از سایرین نمود دارد، تصمیم‌گیری آموزش و پرورش در برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم بود.

آموزش و پرورشی که باید سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌ها و اولیا مدرسه برایش در اولویت امور قرار بگیرید، امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم را با ایده رعایت همه جانبه پروتکل‌های بهداشتی آغاز کرد.

اما حتا رعایت پروتکل بهداشتی، شرایط امتحانات را با گذشته چندان متفاوت نکرده است. بچه‌ها همچنان و مانند گذشته با سرویس‌هایی به مدرسه می‌روند که به جای ۵ سرنشین، ۴ سرنشین را سوار شده‌اند.

اولیا نیز مطابق معمول گذشته، مقابل در حوزه‌های امتحانی تجمع می‌کنند. نه کفش دانش‌آموزی ضدعفونی می‌شود و نه ماسک رایگانی و نه محلول ضدعفونی به مراقبین داده می‌شود.

دانش‌آموزانی که با ماسک وارد جلسه امتحان می‌شود به علت گرمای هوا هر چند دقیقه یکبار ماسک‌شان را جابه‌جا می‌کنند بلکه هوایی سبک‌تر و خنک‌تر از داخل ماسک را تنفس کند.

تنها مواردی از پروتکل‌های بهداشتی که به خوبی رعایت می‌شود، رعایت فاصله‌گذاری بین دانش‌آموزان در حوزه‌های امتحانی است. این مورد نیز از قدیم الایام در جلسه امتحان مورد توجه بوده است.

فقط با این تفاوت که کرونا باعث شده است تعداد ۱۵ نفر در یک جلسه امتحانی به ۱۰ نفر کاهش پیدا کند.

دیگر خودتان قضاوت کنید که آیا ما در حال مقابله با بیماری کرونا هستیم؟!

پایان پیام

نویسنده: بهاره حاصلیان

کد خبر : 166291 ساعت خبر : 7:15 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=166291
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات