دو گیگ اینترنت رایگان را استفاده نکنید تا به فساد و گمراهی کشیده نشوید

دو گیگ اینترنت رایگان را استفاده نکنید تا به فساد و گمراهی کشیده نشوید

به گزارش گلونی در مراسم رونمایی از دسترسی ۱۰۳۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد ارائه ۲ گیگابایت اینترنت رایگان ۴۸ ساعته را به این روستاها ارائه داد و ایرانسل، آن را محقق کرد.

مدتی پیش و در زمانی که دانش‌آموزان مشغول سر و کله زدن با سامانه شاد بودند برخی از بچه‌های روستایی در آرزوی داشتن اینترنت و همین سامانه بودند.

آنها از معلم خود خواسته بودند تا هرجور شده این مشکل را به گوش مسئولین برساند و آنها هم بتوانند مثل سایر دانش‌آموزان از آموزش مجازی بهره‌مند شوند.

حالا برای امثال چنین روستایی دو گیگ اینترنت رایگان و رسیدن این امکان به آنها بسیار ارزشمند است.

فقط ای کاش دو گیگ اینترنت رایگان پیشنهاد داده نمی‌شد و به جای آن مثلاً سه گیگ، یا حتی دو و بیست و پنج صدم گیگ، ولی هر چه بود دو نمی‌شد.

به قول آقای کارشناس فضای مجازی، دو گیگ اینترنت، آن هم رایگان می‌تواند بسیار خطرناک باشد و خدای نکرده ممکن است بعد از مدتی نرخ زاد و ولد در این روستاها به نحو چشم‌گیری افزایش پیدا کند.

البته هنوز هم دیر نشده، خانواده‌ها می‌توانند برای دفع این خطر یک گیگ اینترنت بخرند و بگذارند روی دوگیگ. این طوری سه گیگ اینترنت دارند که تازه رایگان هم نیست و خطر از بیخ گوش دختران‌شان می‌گذرد.

به هر حال برخورداری روستاها از اینترنت اتفاق بسیار خوبی است که می‌تواند باعث دسترسی روستاییان به اخبار و اطلاعات شود. استفاده درست از این فضا می‌تواند دانش و اطلاعات روستاییان را در زمینه‌های مختلف افزایش دهد و کمکی برای دانش‌آموزان باشد.

امیدواریم تمامی روستاهای ایران به زودی به شبکه اینترنت متصل شوند و ایرانسل هم دو گیگ اینترنت رایگاه کاملاً بی‌خطر خود را به آنها هدیه دهد.

و روزی برسد که هیچ دانش‌آموزی در آرزوی داشتن سامانه شاد و آموزش مجازی نباشد.

پایان پیام

نویسنده: راضیه حسینی

کد خبر : 166051 ساعت خبر : 1:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=166051
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات